Win Forms - problem z eventem Load

0

Cześć, z tej strony ja - Michał, uczę się C# i w ramach nauki postanowiłem sobie napisać mniej lub bardziej ogarniętą (raczej mniej) apkę w win formsach (następny krok wpf). Postawiłem na stworzenie gierki w kółko i krzyżyk. TicTacToe no i gdy sobie okodowałem randomowy ruch oponenta przeciwnika, działa on całkiem niezrozumiale dla mnie. Mianowicie po załadowaniu formularzu z grą TicTacToe stworzyłem event:

        private void TicTacToe_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            NickNameLabel.Text = Nickname;
            MovmentOfEnemy();
        }

Chodzi tu o odpalenie funkcji MovmentOfEnemy - w tej funkcji komputer ma za cel wykonać swój ruch (postawić kółko albo krzyżyk zależnie od tego, co sobie wybrał gracz jako swój znak). Jeżeli gracz gra krzyżykami, to tak sobie wymyśliłem że krzyżyk zawsze zaczyna więc funkcja i tak się odpala ale ma ona warunek który blokuje jej wykonanie (to działa):

            if ((ClickedValues.Count != 9 && Cross && ClickedValues.Count != 0) || (!Cross))

Jeżeli gracz wybrał kółka no to przechodzi przez if-a i robi cały kod związany z ruchem. Wszystko cacy, tylko CZASAMI, nie wiem czemu odpala ten event Load drugi raz zaraz po odpaleniu (dzieje się tak prawie zawsze u kółek), gdy nie wiem czy to dobre słowo ale debuggowałem kod linijak po linijce (mashują f11) to zwykle (chyba, już nie pamiętam dokładniej w którym miejscu) gdy jest:

                                Mesh1.Text = " O ";

Przypisanie kontrolce tekstu, drugi raz nagle ni stąd ni z owąd wskakuje do eventu Load (tego u góry) i odpala go drugi raz - efektem jest to że na starcie jeżeli gramy kółkami (czasami) pojawiają się od razu 2 krzyżyki (psuje to całkowicie warunek ruchu przeciwnika bo counter się nie zgadza z tym jak to powinno wyglądać i wpada w nieskończoną pętle), nie na tym polega ta gra, że ma być 1 krzyżyk no wiadomka przecież, więc coś grubo nie tak. Nie rozumiem co jest powodem wywołania drugi raz tego eventu i czemu to jest takie randomowe. Bo uwaga to samo dzieje się przy krzyżykach, ale nie zawsze tylko powiedzmy 1 raz na 5 gier i zwykle dzieje się w przed ostatnim ruchu gdy nagle pojawiają sie dwa kółka na planszy (i potrafią one NADPISAĆ ruch krzyżyka, no niedopuszczalne!) - tutaj takżę dochodzi do odpalenia eventu load, przynajmniej tak wynikło gdy prze klikałem kod klikając f11 (ponownie przy przypisywaniu do MeshX.text = " X "; odpala nagle event Load). Dodam jeszcze, że przy kółkach to nie dzieje się tylko przy pierwszym ruchu, ale też czasami przy 2-gim, 3-cim (wydaje się całkowicie losowe, co jest zabawne w kontekście pseudoludowości komputera à propos :D).
Z tego co rozumiem event load powinien się wywołać tylko raz, zaraz po wyrenderowaniu okna i kóniec, przynajmniej dopóki nie otworzymy tego okna drugi raz.

No i tu mój problem prosiłbym o pomoc, radę, wytłumaczenie, podrzucenie wątku, skąd bierze się ten problem bo ja jakoś w ogóle nie czaje, co może być przyczyną. Także jeżeli ktoś ma czas i chęci to prosiłbym jakąś dobrą duszyczkę o to by zerknęła na mój kodzik (wiem że jest niezbyt ładny, ale no dopiero się uczę, dla tego proszę też o konstruktywną krytykę) i pomogła, przyśpieszyłoby to chyba całość :) bo ja nie za bardzo wiem czego mam się chwycić.
Tutaj link do repo z projektem: https://github.com/Jarverr/TicTacToe

PS. Korzystając z okazji jest jeszcze jedne problem, ale ten chyba sam jestem w stanie rozwiązać jak nad nim siądę (kiedyś już chyba sie z nim mierzyłem i dałem rade :P), tak tylko rzucę może ktoś bardziej doświadczony od razu będzie wiedział gdzie problem. Chodzi o formularze i ich zamykanie jeżeli z formularza startowego przejdę do gry, po czym powrócę do menu, to przy zamknięciu gry aplikacja nadal w tle działa i trzeba wyłączać na czerwonym guziczku - czyli problem z tym całym zamykaniem formularza :) ale gdzie i czemu? (pytanie dla chętnych :P)

1

Ale historie, żeś zasunął wystarczyło opisać problem bo szczerze ciężko mi się czyta. Albo chociaż wytłuścić miejsce które go dotyczy :P

No to tak, prawdopodobnie event Load masz podpięty pod zdarzenie TextChanged dla Mesh1

0

Uh, przepraszam że dopiero teraz odpisuje wcześniej nie miałem czasu :) no i hmn bardzo dziękuję Rafik =) że tak to ujmę... IT WORKS!!! Geniusz! No ale, eh, to był taki głupi błąd, nie pomyślałem o tym w ogóle -.- a takie to było hmnnn oczywiste (teraz po fakcie)... Nie mam pojęcia kiedy missclicknęło mi się ten event tam eh makabra.... Dzięki wielkie za pomoc, bardzo doceniam :) Twój czas i chęć przeczytania mimo że jak mówisz nie było to łatwe. Następnym razem wytłuszczę, albo przygotuję dwie wersje :) Pozdrawiam cipeło Michał :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1