Nie rozumiem czegoś po podstawach. C# i Unity

0

Witam.
Przerobiłem książkę "Visual C# dla zupełnie początkujących".
Teraz przerabiam kurs na udemy odnośnie Unity.
Spotkałem się z czymś takim: transform.position += new Vector3(moveX, moveY, 0).
Nie rozumiem zbytnio tego po tych podstawach, że można inkrementować o jakąś tam klasę.
Jak by ktoś mógł mi to tak na "chłopski rozum" wytłumaczyć to bym był wdzięczny.
Dla mnie to po prostu używanie słowa kluczowego "new" jest do tworzenia nowych obiektów.
A tutaj autor kursy dodaje obiekt (rozumiem, że po prostu wartości osi X i Y) do obiektu.

2

Pozycja jest określona współrzędnymi, a zmieniana jest przez dodanie do niej wektora. Używanie do tego znaku +, lub += nazywa się "przeciążeniem operatora" - po ang. operator overloading.
Tutaj trochę o tym, nie wiem czy to najlepszy przykład, pogoogluj dalej jak coś: https://stackoverflow.com/questions/6587107/c-sharp-operator-overload-for

Edit:
A jeżeli nie wiesz o układzie współrzędnych i wektorach to też można trochę poczytać: http://www.matematykam.pl/wektor_w_ukl_wspolrzednych.html
Nie wiem czy to jest w szkołach, czy na studiach dopiero.

0

Dziękuję. To dla mnie nowość :o

1

Zainwestuj w lepszy podręcznik, skoro ten nie omawia takich podstaw.

1

a += b to (upraszczając) to samo co a = a + b

0

Chyba najbardziej masowym przykładem podobnego += jest przypisywanie zdarzeń we wszystkich, frameworkach WinForms, WPF czy webowym


//  public event EventHandler Click;

this.okButton.Click += new System.EventHandler(this.okButton_Click);

Co oznacza do ewentualnych zdarzeń odpalanych na tym buttonie (0 lub więcej) dodaj jeszcze moje. Można rozumieć jakby listę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1