Entity Framework (EF) budowanie złożonych obiektów

Odpowiedz Nowy wątek
2017-09-21 11:51
Mięsny Mleczarz
0

W jaki sposób przy pomocy EF podejść do tematu zapisania do bazy złożonego obiektu typu np. budynek (przykład do zwizualizowania problemu), który składa się z wielu innych obiektów jak np. okna, elementy wyposażenia, na które składają się na kolejne obiekty typu np. śruby, klamki itp. Inny bardzo dobry przykład to samochód, który składa się z wielu części, które mogą występować po kilka razy w kilku zespołach. Ot taka struktura (drzewa?). Inny przykład to np obróbka materiału - robimy otwór, robimy rowek, odcinamy - wykonujemy poszczególne operacje ale w określonej (co ważne) kolejności. Ważna jest tu hierarchia występowania poszczególnych obiektów.

W takiej sytuacji można być użyć wzorca kompozyt? Czy jest inne, bardziej sensowne rozwiązanie? Jak to przerzucić na EF?

Pozostało 580 znaków

2017-09-21 13:46
0

O ile dobrze pamiętam funkcjonowanie EF, to tworzysz sobie w tym przykładzie DTO, które jest Samochodem i tworzysz DTO, które reprezentuje koło.
I później w Samochodzie wrzucasz kolekcję kół(w sensie klasy reprezentującej koło). EF w tym wypadku powinien sam stworzyć powiązania, potrzebując ewentualnie małego grzebania przy ModelBuilderze.

Jak będę miał chwilę, to do tego zajrzę i dopisze trochę kodu, jeśli będzie potrzeba :)

edytowany 1x, ostatnio: Klojtex, 2017-09-21 13:46

Pozostało 580 znaków

2017-09-21 14:01
0

EF potrafi zapisać graf obiektów (w ekstremalnie niewydajny sposób, ale potrafi). W czym dokładnie problem?


"HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING. DO YOU KNOW, THAT IN A UNIVERSE SO FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM."

Pozostało 580 znaków

2017-09-22 13:17
Mięsny Mleczarz
0
Klojtex napisał(a):

O ile dobrze pamiętam funkcjonowanie EF, to tworzysz sobie w tym przykładzie DTO, które jest Samochodem i tworzysz DTO, które reprezentuje koło.
I później w Samochodzie wrzucasz kolekcję kół(w sensie klasy reprezentującej koło). EF w tym wypadku powinien sam stworzyć powiązania, potrzebując ewentualnie małego grzebania przy ModelBuilderze.

Jak będę miał chwilę, to do tego zajrzę i dopisze trochę kodu, jeśli będzie potrzeba :)

Poproszę - jeśli to nie problem.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0