Nieobsługiwany wyjątek - Wartość 'maxValue' musi być więskza od zera.

0

Hej zakupiłem książkę "Rusz głową c#" wydanie 3 i zacząłem pisać 1 projekcik ku mojemu zdziwieniu wyskakuje error, a mam tak samo jak autor.
http://prntscr.com/fb6r9z
ps. nie piszcie tutaj czegoś, czego nie zrozumiem, autor na początku tworzy projekt, a dopiero w kolejnych rozdziałach omawia wszystko.

1
  1. na pewno nie masz tak samo jak w ksiazce
  2. Nikt z tego screenu Ci nic nie wywrozy oprocz tego ze funkcja Random nie moze miec ujemnych wartosci. A przekazujesz zapewne wartosc ktora bedzie minusowa do funkcji Next
  3. Debugguj
  4. cokolwiek napiszemy to nie zrozumiesz skoro jestes na poczatku ksiazki. Wiec po co w ogole pytasz? Zamiast juz sie obrazac na poczatku szukaj w google tego czego nie rozumiesz
1

Po tym screenie nie da się stwierdzić gdzie masz błąd.
Helion udostępnia pliki z przykładami omawianymi w książce, z tego co sprawdziłem to możesz je pobrać stąd: ftp://ftp.helion.pl/przyklady/cshru3.zip

0

Okej sprawdzę jeszcze raz.

0
fasadin napisał(a):
  1. na pewno nie masz tak samo jak w ksiazce
  2. Nikt z tego screenu Ci nic nie wywrozy oprocz tego ze funkcja Random nie moze miec ujemnych wartosci. A przekazujesz zapewne wartosc ktora bedzie minusowa do funkcji Next
  3. Debugguj
  4. cokolwiek napiszemy to nie zrozumiesz skoro jestes na poczatku ksiazki. Wiec po co w ogole pytasz? Zamiast juz sie obrazac na poczatku szukaj w google tego czego nie rozumiesz
  1. Mam
  2. Czyli da się coś zrobić?
  3. Debugowałem
  4. Nie obrażam się po prostu proszę o pomoc, chcę ten projekt skończyć i iść dalej, a nie pominąć, nic w necie nie znalazłem.
1

Z tego screena można wywnioskować tylko, że problem leży prawdopodobnie gdzieś w playArea, ponieważ właściwości ActualWidth i ActualHeight są równe 0, a kod spodziewa się, że te wartości będą > 100. Pokaż coś więcej.

1

błąd wali z metody random.Next, podajesz mu wyliczane parametry dla minValue i maxValue, rozpisz sobie je przed metodą i sprawdź jakie wartości reprezentują tj:

int minV = playArea.ActualHeight - 100;
int maxV = playArea.ActualHeight - 100;
i potem
random.Next(minV, maxV);

takie rozpisywanie pozwala łatwo monitorować stan zmiennych i ich wartości.

Druga sprawa że dla min i max generujesz tą samą wartość, może w drugim przypadku powinno być ActualWidth?? (ActualHeight vs ActualWidth)??

0
Redivius napisał(a):

Z tego screena można wywnioskować tylko, że problem leży prawdopodobnie gdzieś w playArea, ponieważ właściwości ActualWidth i ActualHeight są równe 0, a kod spodziewa się, że te wartości będą > 100. Pokaż coś więcej.

screenshot-20170525154110.png

Cały kod MainWindows.xaml.cs

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows;
using System.Windows.Controls;
using System.Windows.Data;
using System.Windows.Documents;
using System.Windows.Input;
using System.Windows.Media;
using System.Windows.Media.Imaging;
using System.Windows.Navigation;
using System.Windows.Shapes;
using System.Windows.Media.Animation;

namespace RatujLudzi
{
    /// <summary>
    /// Logika interakcji dla klasy MainWindow.xaml
    /// </summary>
    public partial class MainWindow : Window
    {
        Random random = new Random();
        public MainWindow()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void startButton_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            AddEnemy();
        }

        private void AddEnemy()
        {
            ContentControl enemy = new ContentControl();
            enemy.Template = Resources["EnemyTemplate"] as ControlTemplate;
            AnimateEnemy(enemy, 0, playArea.ActualWidth - 100, "(Canvas.Left)");
            AnimateEnemy(enemy, random.Next((int)playArea.ActualHeight - 100),
                random.Next((int)playArea.ActualHeight - 100), "(Canvas.Top)");
            playArea.Children.Add(enemy);
        }

        private void AnimateEnemy(ContentControl enemy, double from, double to, string propertyToAnimate)
        {
            Storyboard storyboard = new Storyboard() { AutoReverse = true, RepeatBehavior = RepeatBehavior.Forever };
            DoubleAnimation animation = new DoubleAnimation()
            {
                From = from,
                To = to,
                Duration = new Duration(TimeSpan.FromSeconds(random.Next(4, 6)))
            };
            Storyboard.SetTarget(animation, enemy);
            Storyboard.SetTargetProperty(animation, new PropertyPath(propertyToAnimate));
            storyboard.Children.Add(animation);
            storyboard.Begin();
        }
    }
}

@tehaor
Już robię
Druga sprawa że dla min i max generujesz tą samą wartość, może w drugim przypadku powinno być ActualWidth?? (ActualHeight vs ActualWidth)??
To nie działa

int minV = playArea.ActualHeight - 100;
int maxV = playArea.ActualHeight - 100;
Nie mogę zrobić konwersji jawnej (tzn playArea.ActualHeight jest typu double)

screenshot-20170525155437.png

0

Po usunięciu -100 nie wyrzuca errora czyli wartość jest mniejsza od zera, ale jak to możliwe skoro całe okno to 1366x768

0

To da radę coś zrobić czy porzucić ten projekt?

0
Tremo napisał(a):

Po usunięciu -100 nie wyrzuca errora czyli wartość jest mniejsza od zera, ale jak to możliwe skoro całe okno to 1366x768

Może po prostu sprawdź w debugerze ile dokładnie wynoszą właściwości playArea.ActualWidth oraz playArea.ActualHeight. Ewentualnie wyślij cały program to zobaczę w wolnej chwili.

0
cSharpKazik napisał(a):
Tremo napisał(a):

Po usunięciu -100 nie wyrzuca errora czyli wartość jest mniejsza od zera, ale jak to możliwe skoro całe okno to 1366x768

Może po prostu sprawdź w debugerze ile dokładnie wynoszą właściwości playArea.ActualWidth oraz playArea.ActualHeight. Ewentualnie wyślij cały program to zobaczę w wolnej chwili.

https://ufile.io/p9k9z
Proszę

1

playArea.ActualWidth oraz playArea.ActualHeight masz równe 0, ponieważ masz ustawione w XAML: "HorizontalAlignment" oraz "VerticalAlignment"

0
cSharpKazik napisał(a):

playArea.ActualWidth oraz playArea.ActualHeight masz równe 0, ponieważ masz ustawione w XAML: "HorizontalAlignment" oraz "VerticalAlignment"

No wszędzie się to ustawia, czyli co mam zmienić?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1