Mówisz o aplikacji UWP, czy jakiejś "zwyczajnej" (WinForms, WPF, konsolowa)?
W przypadku UWP:
0. Komputery muszą być w tej samej sieci,
- Na Surface instalujesz "Remote Tools for Visual Studio 2017" pobrane z https://www.visualstudio.com/pl/downloads/,
- Uruchamiasz na Surface narzędzie "Remote Debugger", ono przy pierwszym starcie uruchomi konfigurator, który pozwala między innymi od razu otworzyć firewalla dla Remote Debuggera,
- Na swojej maszynie z projektem wybierasz "Remote Machine" przy zielonej strzałeczce, podajesz nazwę maszyny/port,
3,5. Możesz też kliknąć prawym na swoim projekcie i wybrać Properties, i tam ustawić to samo:
- Klikasz uruchomienie debugowania, może pojawić się komunikat o podaniu loginu/hasła do komputera zdalnego.
- Czekasz, czekasz, czekasz,
- Działa.
W przypadku WPF, WinForms, czy też aplikacji konsolowej musisz jeszcze sobie skopiować projekt do zdalny komputer samemu, UWP to robi automatycznie. Zobacz na przykład ten poradnik: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/y7f5zaaa.aspx#Anchor_9
Z tego co widziałem to ten debugger w 2017 jeszcze nie jest dobrze zrobiony. Chyba ze w releasie już poprawili. Polecałbym innego visuala.
Nie wiem, dla mnie działa identycznie jak w 2015.