Odpalenie appki na innym komputerze za pomocą debugowania zdalnego.

0

Witam,
Chciałbym zaznaczyć, że to mój pierwszy post na forum oraz fakt że dopiero zaczynam.

Mam taki problem. Chciałbym odpalić Appke na Surface Pro 4 za pomocą Remote Debugger.
Chce to zrobić ponieważ Surface najbardziej odzwierciedla docelowe środowisko mojej Appki.
Czy ktoś z was mógłby mi pomóc w tym. Znalazłem Instrukcje tylko do Visual Studio 2012 Express

Pozdrawiam,
Arek

0

google -> Remote debugging Visual studio 2013?

3

Mówisz o aplikacji UWP, czy jakiejś "zwyczajnej" (WinForms, WPF, konsolowa)?

W przypadku UWP:
0. Komputery muszą być w tej samej sieci,

  1. Na Surface instalujesz "Remote Tools for Visual Studio 2017" pobrane z https://www.visualstudio.com/pl/downloads/,
  2. Uruchamiasz na Surface narzędzie "Remote Debugger", ono przy pierwszym starcie uruchomi konfigurator, który pozwala między innymi od razu otworzyć firewalla dla Remote Debuggera,
  3. Na swojej maszynie z projektem wybierasz "Remote Machine" przy zielonej strzałeczce, podajesz nazwę maszyny/port,
    3,5. Możesz też kliknąć prawym na swoim projekcie i wybrać Properties, i tam ustawić to samo:

screenshot-20170316155728.png

  1. Klikasz uruchomienie debugowania, może pojawić się komunikat o podaniu loginu/hasła do komputera zdalnego.
  2. Czekasz, czekasz, czekasz,
  3. Działa.

W przypadku WPF, WinForms, czy też aplikacji konsolowej musisz jeszcze sobie skopiować projekt do zdalny komputer samemu, UWP to robi automatycznie. Zobacz na przykład ten poradnik: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/y7f5zaaa.aspx#Anchor_9

Z tego co widziałem to ten debugger w 2017 jeszcze nie jest dobrze zrobiony. Chyba ze w releasie już poprawili. Polecałbym innego visuala.

Nie wiem, dla mnie działa identycznie jak w 2015.

0

Jest to aplikacja WPF. Lecz nie w tym problem ponieważ nie posiadam okna wyboru Target device. Może czegoś mi brakuje i nie zainstalowałem pełnego VS17C ?

1

Przecież masz "Use remote machine". Tam podajesz adres maszyny zdalnej. "Target Device" dotyczy tylko UWP. Potem musisz jeszcze skopiować swoją aplikację na docelową maszynę (do identycznej lokalizacji) i uruchomi się.

Rób po kolei jak tutaj: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/y7f5zaaa.aspx#Anchor_9

0

Dziękuję bardzo :) Rozwiązałem swój problem.
Instrukcja - https://msdn.microsoft.com/en-us/library/y7f5zaaa.aspx#Anchor_9 prosi aby wpisać nazwę swojego komputera - lecz to powoduje błąd połączenia. Trzeba wpisać swoje IP. Po uruchomieniu Debugera na innym urządzeniu, można znaleźć dokładny adres w Menu/Debug/Attach to Process/Find... tam wyświetli się nasze IP i do niego dodajemy po ":" nasz port np: 192.200.2.888:4050. Całość wpisujemy w Properties naszego projektu w zakładce "Debug" w polu Use remote machine.
Uwaga. Nie wiem dlaczego ale zapisane projekty na OneDrive w tej samej lokalizacji, przy tej samej konfiguracji komputerów. Po prostu nie działa. Trzeba utworzyć katalog o tej samej ścieżce na jednym i drugim urządzeniu lecz poza usługami typu OneDrive. Np. C:\Testy\Program1. Dzięki za pomoc.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1