Podstawowy program na tablet

0

Witam. Jestem nowym użytkownikiem i generalnie z programowaniem nie mam za wiele wspólnego. Chciałbym się poradzić Was w sprawie, która muszę wykonać. Mianowicie moim zadaniem jest stworzenie aplikacji na tablet z Windows. Program ten ma mieć bardzo prostą konstrukcję. Panel podzielony na 3 mniejsze panele. Na górze pasek byłby niezmienny, natomiast dwa panele dolne oddzielone linia poziomą mają być dotykowe. W tych panelach powinny się wyświetlać obrazki losowo generowane z pewnej bazy. Użytkownik miałby za zadanie wybierać kliknięciem w obrazek, następnie obrazki zmieniałyby się. Ważne aby dane na temat par wyświetleń oraz wyborów użytkownika były zapisywane. Pozdrawiam

1

Jaki dokładnie masz problem, bo nie dostrzegłem pytania? Jeżeli chodzi o wybór technologii w jakiej to możesz napisać to może to być przykładowo WPF, piszesz jak normalna aplikację desktopową. W tym przypadku nie ma znaczenia czy będzie ona uruchamiana na komputerze czy na tablecie. Po naciśnięciu przycisku palcem na tablecie zachowa się ona tak samo jakby został naciśnięty myszką na komputerze.

0

Mój problem polega na tym iż nie mam pojęcia jak zacząć aby się nie zagubić w tym;p Kolega programista polecił Visual Studia mówiąc, że wszystko da się tam zrobić czego potrzebuje ale np nie wiem jak zrobić aby dotyk był wyborem oraz jak zrobić aby randomizować obrazki z bazy i następnie zapisywać wyniki.

0

Polecam zatem jakiś tutorial/kurs z WPF wyszukać i zacząć naukę od podstaw. Do zrobienia tych dotykowych paneli możesz wykorzystać zwykłe przyciski zmieniając po prostu ich wygląd i wstawiając do nich obrazki. Do losowania możesz wykorzystać funkcję Radnom. Do postawienia bazy możesz użyć MS SQL Server Express albo SQLite, a zapis do bazy możesz wykonać używając np. ADO.NET albo Entity Framework. Podałem tylko hasłowo czego użyć, w google znajdziesz bez problemu więcej informacji na każdy z wymienionych tematów. Jednak jeżeli nie masz podstaw C#, WPF i SQL to zaczął bym od nauki tego.

0

Od razu mowie ze moge sie troche mylic. Niedawno wieczorami (po pracy) zacząłem przygodę z "mobilnymi windowsami".

Musisz mieć:
-win10 (uaktualizowany do Anniversary
-vs 2015 (polecam sciagnac vs2015 community with Update 3)

Instalujesz VS wybierając Uniwersal Windows Platform.

Po uruchomieniu VS -> new project UWP. Możesz sobie używać emulatora albo urządzenia (urządzenie lepiej :) ).

Co do win10 anniversary :) można pisać nawet na win7...tylko ze xaml nie jest w stanie się renderować w designerze.
Śmiesznie :) a może nie śmiesznie. Win 10 musi być najnowszy (kolejne GB i czas(wiem ze raz sie to robi, a jednak).

Na końcu dodam ziarna goryczy: winxp z VS2008 i msSQL <10-12 GB, win 7 z podobnym pakietem (o rząd wyższym) <15-20GB, a powyższy zestaw (bez żadnych Mssql i toolsow): minimum 60GB (do instalacji 80, potem zwalnia).
I jeszcze jedno... głupia apka rysująca kilka figur WPF... klasyczna na PC: 11KB a na UWP: 9 MB :) fajnie (sarkazm jakby ktoś nie złapał).
Wiadomo ze nextWIN > więcej pamięci na dysku ale taki skok to mistrzostwo.
Nie wspominając ze przy uruchomieniu dużo więcej pamięci i 3 razy więcej "wątków" (tak tak, nie 1 czy 2 a ponad 10).

Ot taki "mały" koszt ze sobie można napisać aplikacje która działa na PC, Xbox, Tablecie/Komorce.

W codziennym życiu nie jestem "narzekaczem", ale przy okazji pytania musiałem z siebie wyrzucić co nieco ;) :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1