Jak stworzyć obraz na którym będe mógł wyświetlić dużo innych obrazów w dowolnych miejscach? Ostatecznie chciałbym wyświetlić tylko ten jeden obraz na którym są już wszystkie inne obrazy.
Np. Mam dużą mapę i chcę na nią nanieść jakieś zwierzaczki które się ruszają zmieniając swoje położenie względem mapy więc poruszenie mapy powinno też poruszać wszystkimi zwierzaczkami względem mnie.
w pamięci masz obraz mapy
robisz jego kopie i za pomocą obiektu Graphics g=Graphics.FromImage(kopia mapy);
rysujesz na nim g.DrawImage(zwierzątko, rozmiar_rysowania, rozmiar, zwierzątka) (chyba tak bo piszę z pamięci);
po zakończenie rysowania wszystkich zwierzątek zamykasz obiekt g.Dispose();
i w ten sposób masz nowy obraz
oczywiscie wpisales w google to co masz w temacie...
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/a343dky2(v=vs.110).aspx
http://www.codeproject.com/Articles/9727/Image-Processing-Lab-in-C
mozesz zrobic sobie klase Grid na ktorej bedziesz pozycjonowal swoje obrazki (albo uzyc wpf / winforms)
Dziękuję wam za tak szybką i celna odpowiedź, mimo że słabo sprecyzowalem o co mi chodzi. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Czy istnieje jakaś metoda (funkcja), która by posiadała argumenty pozycji x i y dorysowywanego obrazka.
Faktycznie pracuje z wpf, jednak wcześniej pracowałem na bibliotekach 2D współpracujących z c++. Stąd moje pytania o podobne funkcje.
Przepraszam za nachalne dociekanie ale podobało mi się pracowanie na każdym pikselu grafiki.
jezeli pracujesz wpf to nie masz czegos takiego jak pixel (masz, ale jezeli pracujesz z pixelami to robisz cos zle)
Robisz sobie grida na % width %height w nim robisz kolumny oraz wiersze (takze procentowo mozesz ustawiac ile maja zajmowac miejsca) i bedziesz wiedziec x,y w ktorym gridzie znajduje sie obrazek.
http://stackoverflow.com/questions/5236252/displaying-images-in-grid-with-wpf
Dzięki, szczerze nie spodziewałem się tylu dobrych odpowiedzi. (99,9% przypadków kończy się odesłaniem do googla jakby soba wstawiająca post nie szukała). Obym mógł się wam kiedyś jakoś odwdzięczyć :D