Wędrujący przycisk

0

Witajcie!

Za zadanie mam zrobić w Visual Studio pewien program. Otóż użytkownik widzi w okienku przycisk i po kliknięciu na niego zmienia on swoją pozycję. Kiedy klikniemy na niego ponownie, znowu będzie zmieniał swoją pozycję. Jest warunek - przycisk nie może opuścić okienka Form1 i nie moge korzystac z funkcji warunkowej if ani pętli. Jak na razie doszedłem do czegoś takiego:

namespace Wędrujący_baton
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            button1.Location = new Point(40, 40);
        }

    }
}
 

Przycisk po kliknięciu zmienia swoją pozycję tylko raz, ale co mogę zrobić aby tą pozycje zmieniał kilka razy? I Jak określić współrzędne aby nie wyskoczył poza okienko?

Pozdrawiam
Jumpeq

1

Musisz za każdym razem losować nowe położenie. Zobacz w necie jak wygląda losowanie w c#. Musisz losować nowe położenie X i Y. Zakres z jakiego ma losować liczby determinuje Ci wymiar okna.

0

Znalazłem że za coś takiego odpowiada:

 Random random = new Random();
int oneInt = random.Next(50, 100);

Tylko w jaki sposób mam to połączyć z położeniem przycisku?

1
button1.Location = new Point(random.Next(50,100),random.Next(50,100));

Zakres losowania (liczby 50 i 100) dostosuj do wymiaru okna i rozmiaru przycisku.
Instrukcję

Random random = new Random();

umieść gdzieś na starcie aplikacji.

1

Wylosować najpierw jedną liczbę i zapamietać ją, ona będzie odpowiadała za wsp X. Potem wylosować drugą liczbe i zapamietać ją, ona będzie odpowiadała za współrzędną Y. Ustawić położenie przycisku (tak jak wkleiłeć w pierwszym poście) na wartosć tych 2 zmiennych i koniec.

0
bogdans napisał(a):
button1.Location = new Point(random.Next(50,100),random.Next(50,100));

Zakres losowania (liczby 50 i 100) dostosuj do wymiaru okna i rozmiaru przycisku.
Instrukcję

Random random = new Random();

umieść gdzieś na starcie aplikacji.

Tak! działa! Bardzo dziękuję za pomoc :)

misiakufal_notlogged napisał(a):

Wylosować najpierw jedną liczbę i zapamietać ją, ona będzie odpowiadała za wsp X. Potem wylosować drugą liczbe i zapamietać ją, ona będzie odpowiadała za współrzędną Y. Ustawić położenie przycisku (tak jak wkleiłeć w pierwszym poście) na wartosć tych 2 zmiennych i koniec.

Tobie również bardzo dziękuję, ale skorzystam z rozwiązania kolegi wyżej. Dopiero zaczynam programować i nie wszystkie przejścia tak od razu łapię :)

Pozdrawiam
Jumpeq

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1