Wywołanie metody.

0

Cześć!

Dopiero zaczynam naukę języka C#. Mam do Was pewne pytanie. Stworzyłem nowy projekt Console Application o nazwie Menu:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

namespace Menu
{
    class Menu
    {
        static void Main(string[] args)
        {
        }
    }
}

Do projektu dodałem nowy projekt Class Library o nazwie Program1 oraz utworzyłem Reference:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

namespace Program1
{
    public class Program1
    {
        public void Zadanie1()
        {
            Console.WriteLine("Witaj!");
        }
    }
}

Czy mogę teraz w programie Menu wykonać metodę Zadanie1 - aby wypisało "Witaj!"? Jak to zrobić?

1
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

using Zdanie = Program1.Program1;

namespace Menu
    {
        class Menu
        {
            static void Main(string[] args)
            {
                Zdanie z = new Zdanie();
                z.Zadanie1();
            }
        }
    }

?

0

Dzięki @Desu!

Ten kod działa na tej samej zasadzie?

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

namespace Menu
{
    class Menu
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            Program1.Program1 z = new Program1.Program1();
            z.Zadanie1();

        }
    }
}

Brakowało mi samego wywołania

z.Zadanie1();

:) W gąszczu poradników musiałem to przeoczyć. Dzięki raz jeszcze!

0

zamiast pisac dwa razy ta sama nazwe typu i tworzyc zbedna zmienna

            Program1.Program1 z = new Program1.Program1();
            z.Zadanie1();

moglbys zrobic to w ten sposob

            new Program1.Program1().Zadanie1();

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0