Telnet w c# - jak to ugryzc

0

Witam uzytkownikow,

To moj pierwszy post na forum - prosze o wyrozumialosc.
Do rzeczy - raczkuje w c# wiec tak naprawde staram sie kopiowac i delikatnie modyfikowac skrypty znalezione w necie.
Ale nie moge za bardzo znalezc skryptu dla mnie do polaczenia TELNET.

To co potrzebuje zrobic to wyslac komende (stringa) na port 23 uzywajac telneta. Nie mam problemu zeby to zrobic z linii komend (lub innego programu np. putty lub hercules). Lacze sie z adresem, dostaje komunikat o nazwe uzytkownika i haslo i jestem w stanie sobie wyslac co chce.
Jak to zrobic w c#?
Mam programik ktory mi ladnie gada po tcpip ale to nie telnet.

Ma ktos jakis gotowy skrypt moze? Bawil sie z tym wczesniej?

Z gory dzieki za pomoc.

0

telnet niczym się nie różni od "gadania po IP" z tym, ze telnet ma defaultowo port 23. Najprościej to łączysz się przez gniazdo (socket) z kompem na porcie 23 i już masz

0

Pewnie dla zaawansowanych uzytkownikow niczym sie nie rozni dla mnie jednak sa drobne roznice ktore komplikuja moja przygode z c# :)
Mianowice jestem w stanie sobie cos sluchac na jakims porcie albo wyslac wiadomosc "gdzies".
Przy telnecie niestety z tego co widze musze otrzymac wiadomosc o podanie nazwy uzytkownika i hasla i na to jakos odpowiedziec.

0

a próbowałeś? nie - połącz się z tym kompem na porcie 23 to zobaczysz

0

Można tez np wykorzystać taką bibliotekę : https://www.nuget.org/packages/Telnet/ lub trochę bardziej rozbudowaną http://sshnet.codeplex.com/

0

Kurcze no jednak sie troche rozni miedzy telnetem i portem 23 a innymi.
Nie mam problemu z wyslaniem informacji i odczytniem "This is a test<eof>" na inne porty a na 23 juz nie moge. Tzn niby wysyla ale nie moge tego odebrac nigdzie. Zalaczam kod na ktorym to sprawdzalem (dodam ze kod to kopia ze strony microsoftu - tak czy siak dziala komunikacja na innych portach). Domyslam sie ze telnet czeka jakos moze na ta nazwe uztkownika i haslo moze?


using System;
using System.Net;
using System.Net.Sockets;
using System.Threading;
using System.Text;

// State object for receiving data from remote device.
public class StateObject
{
// Client socket.
public Socket workSocket = null;
// Size of receive buffer.
public const int BufferSize = 256;
// Receive buffer.
public byte[] buffer = new byte[BufferSize];
// Received data string.
public StringBuilder sb = new StringBuilder();
}

public class AsynchronousClient
{
// The port number for the remote device.
private const int port = 23;

// ManualResetEvent instances signal completion.
private static ManualResetEvent connectDone =
    new ManualResetEvent(false);
private static ManualResetEvent sendDone =
    new ManualResetEvent(false);
private static ManualResetEvent receiveDone =
    new ManualResetEvent(false);

// The response from the remote device.
private static String response = String.Empty;

private static void StartClient()
{
    // Connect to a remote device.
    try
    {
        // Establish the remote endpoint for the socket.
        // The name of the 
        // remote device is "host.contoso.com".
        IPHostEntry ipHostInfo = Dns.Resolve("127.0.0.5");
        IPAddress ipAddress = ipHostInfo.AddressList[0];
        IPEndPoint remoteEP = new IPEndPoint(ipAddress, port);

        // Create a TCP/IP socket.
        Socket client = new Socket(AddressFamily.InterNetwork,
            SocketType.Stream, ProtocolType.Tcp);

        // Connect to the remote endpoint.
        client.BeginConnect(remoteEP,
            new AsyncCallback(ConnectCallback), client);
        connectDone.WaitOne();

        // Send test data to the remote device.
        Send(client, "This is a test<EOF>");
        sendDone.WaitOne();

        // Receive the response from the remote device.
        Receive(client);
        receiveDone.WaitOne();

        // Write the response to the console.
        Console.WriteLine("Response received : {0}", response);

        // Release the socket.
        client.Shutdown(SocketShutdown.Both);
        client.Close();

    }
    catch (Exception e)
    {
        Console.WriteLine(e.ToString());
    }
}

private static void ConnectCallback(IAsyncResult ar)
{
    try
    {
        // Retrieve the socket from the state object.
        Socket client = (Socket)ar.AsyncState;

        // Complete the connection.
        client.EndConnect(ar);

        Console.WriteLine("Socket connected to {0}",
            client.RemoteEndPoint.ToString());

        // Signal that the connection has been made.
        connectDone.Set();
    }
    catch (Exception e)
    {
        Console.WriteLine(e.ToString());
    }
}

private static void Receive(Socket client)
{
    try
    {
        // Create the state object.
        StateObject state = new StateObject();
        state.workSocket = client;

        // Begin receiving the data from the remote device.
        client.BeginReceive(state.buffer, 0, StateObject.BufferSize, 0,
            new AsyncCallback(ReceiveCallback), state);
    }
    catch (Exception e)
    {
        Console.WriteLine(e.ToString());
    }
}

private static void ReceiveCallback(IAsyncResult ar)
{
    try
    {
        // Retrieve the state object and the client socket 
        // from the asynchronous state object.
        StateObject state = (StateObject)ar.AsyncState;
        Socket client = state.workSocket;

        // Read data from the remote device.
        int bytesRead = client.EndReceive(ar);

        if (bytesRead > 0)
        {
            // There might be more data, so store the data received so far.
            state.sb.Append(Encoding.ASCII.GetString(state.buffer, 0, bytesRead));

            // Get the rest of the data.
            client.BeginReceive(state.buffer, 0, StateObject.BufferSize, 0,
                new AsyncCallback(ReceiveCallback), state);
        }
        else
        {
            // All the data has arrived; put it in response.
            if (state.sb.Length > 1)
            {
                response = state.sb.ToString();
            }
            // Signal that all bytes have been received.
            receiveDone.Set();
        }
    }
    catch (Exception e)
    {
        Console.WriteLine(e.ToString());
    }
}

private static void Send(Socket client, String data)
{
    // Convert the string data to byte data using ASCII encoding.
    byte[] byteData = Encoding.ASCII.GetBytes(data);

    // Begin sending the data to the remote device.
    client.BeginSend(byteData, 0, byteData.Length, 0,
        new AsyncCallback(SendCallback), client);
}

private static void SendCallback(IAsyncResult ar)
{
    try
    {
        // Retrieve the socket from the state object.
        Socket client = (Socket)ar.AsyncState;

        // Complete sending the data to the remote device.
        int bytesSent = client.EndSend(ar);
        Console.WriteLine("Sent {0} bytes to server.", bytesSent);

        // Signal that all bytes have been sent.
        sendDone.Set();
    }
    catch (Exception e)
    {
        Console.WriteLine(e.ToString());
    }
}

public static int Main(String[] args)
{
    StartClient();
    return 0;
}

}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0