Witam Państwa,
otóż interesuję się programowanie w języku C#. Jako, że aplikacji konsolowych napisałem już trochę chciałbym teraz napisać coś odrobinę większego. Pomysł na jaki wpadłem to prosty odtwarzacz muzyki z możliwością pobierania muzyki z sieci i tworzenia własnych playlist. Wiem, że będę musiał trochę rzeczy ogarnąć ale własnie o to chodzi. Jako, że mam już ogólny obraz to chciałbym zadać pytanie odnośnie przechowywania plików. Mianowicie sytuacja wygląda mnie więcej tak:
Będę posiadał 4 główne klasy ( Klasa obsługująca okienko WinForm, klasa playlist'a , klasa Piece ( utwór muzyczny ) i MusicLibrary (Będzie przechowywała playlist'y)
[Będzie serializowana]
class MusicLibrary
- Lista<playlist>
- dodawanie/usuwanie playlist'y
- szukanie utworu/playlist'y
class Piece
- nazwa
- gatunek
- dlugosc
- autor
- itp...
class Playlist
- Lista<Piece>
- podstawowe funkcje operacji na tej liscie (szukanie,dodawanie usuwanie itp.)
I teraz mam pytanie odnośnie tego gdzie przechowywać wszystkie pliki audio
Czy po prostu wydzielić na to odpowiedni folder np.
C:MusicLibraryMusic
i przechowywać w niej wszystkie utwory, czy może dla każdej playlist'y zrobić osobny folder i tylko w niej przechowywać utwory które do niej należą ?
Czy może po prostu w klasie Piece dodać polestring Path{get;private set;}
które będzie przechowywać adresy utworów na dysku ? Jak wy byście to rozplanowali aby miało to ręce i nogi ? I czy mniej więcej te klasy mają sens czy zrobić to całkowicie inaczej ? Zaznaczam, że nie jestem jakiś super zaawansowany tak więc prosiłbym o rozwiązanie w miarę proste ( ale (jeśli można ) nie prostackie - małe pojęcie o tym mam ).
Pozdrawiam
Astrocyt