c# kill -9

0

Cześć, mam aplikację która jest uruchamiana na linuxowym serwerze. Mój program jest "wyłączany" poprzez zabijanie procesu ( kill -9), jak mogę obsłużyć to w kodzie? Na razie proces poprawnego zamykania aplikacji zawarłem w obsłudze zdarzenia Console.CancelKeyPress (czyli ctrl+c), ale to zdaje się nie działać, mój program jest gwałtownie zamykany. Ktoś ma jakąś radę?

Pozdrawiam

0

Dzięki za te linki, o to mi chodzi z tym że mam kolejny problem. Piszę tę aplikację na Windowsie, ma działać na Linuxie, muszę użyć np.

 Mono.Unix.Native.Signum.SIGKILL

czegoś takiego, Visual tego nie skompiluje bo dla niego nie istnieje coś takiego jak Mono.

Czy powinienem dodać taki warunek

if (Environment.OSVersion.Platform == PlatformID.Unix && Environment.OSVersion.Platform == PlatformID.MacOSX) 

i gdy jest prawdziwy dodać bibliotekę z odpowiednią funkcją? Czy jakoś inaczej?

No i jak stworzyć taką bibliotekę? Muszę ją napisać i skompilować na linuxie?

0

A w prawidłowym IDE też się nie kompiluje?

0
somekind napisał(a):

A w prawidłowym IDE też się nie kompiluje?

To znaczy w jakim? Korzystam tylko z Visuala.

Może jest jakiś łatwiejszy sposób na bezpieczne zamknięcie aplikacji?

0

Pobierz sobie mono dla windowsa: http://www.mono-project.com/download/#download-win
Tam będziesz miał dllke (przykładowo C:\Program Files (x86)\Mono-3.2.3\lib\mono\4.5 ): Mono.Posix.dll dodaj ją do projektu i problem z głowy. Tylko nie wykonuj tego kodu na windowsie więc sprawdzaj warunkiem który tam podałeś jaka to platforma. ;)

0
Zimny Terrorysta napisał(a):

To znaczy w jakim? Korzystam tylko z Visuala.

To chyba oczywiste, że Visual Studio to środowisko do .NET, a nie do Mono.

Może jest jakiś łatwiejszy sposób na bezpieczne zamknięcie aplikacji?

Ty chcesz zamknąć swój program, czy obsłużyć zdarzenie zamykania programu?

0

Może jest jakiś łatwiejszy sposób na bezpieczne zamknięcie aplikacji?

Ty chcesz zamknąć swój program, czy obsłużyć zdarzenie zamykania programu?

Chcę obsłużyć zdarzenie, mój program komunikuje się z innym programem, jeśli zostanie gwałtownie zamknięty to potem sa problemy z nawiązaniem komunikacji następnym razem.

 if (Environment.OSVersion.Platform == PlatformID.Unix && Environment.OSVersion.Platform == PlatformID.MacOSX)

Na maszynie wirtualnej z systemem Debian 32 bit warunek w tym if-ie nie jest spełniony, aplikację testuję właśnie na takiej maszynie. Dlaczego nie jest spełniony, przecież to linux?

0

A dobra, jestem idiotą, wpisałem && zamiast ||

0

Bo Debian to nie Unix i MacOSX jednocześnie.

0

Wyjątek....
Unhandled Exception: System.ArgumentException: Unable to handle signal
Parameter name: signum
at Mono.Unix.UnixSignal..ctor (Signum signum) [0x00000] in <filename unknown="unknown">:0
at (wrapper remoting-invoke-with-check) Mono.Unix.UnixSignal:.ctor (Mono.Unix.Native.Signum)
at ConsoleConnectorManager.Program.Main (System.String[] args) [0x00000] in <filename unknown="unknown">:0

Kod:

 if (Environment.OSVersion.Platform == PlatformID.Unix || Environment.OSVersion.Platform == PlatformID.MacOSX)
            {             

                UnixSignal[] signals = new UnixSignal[] 
                {
                    new UnixSignal (Mono.Unix.Native.Signum.SIGKILL)
                };
                Console.WriteLine("aaaa");
                Thread signal_thread = new Thread(delegate()
                {
                    while (true)
                    {
                        // Wait for a signal to be delivered

                        int index = UnixSignal.WaitAny(signals, -1);

                        Mono.Unix.Native.Signum signal = signals[index].Signum;

                        Console.WriteLine("***********************");
                        Console.WriteLine(signal.ToString());
                        Console.WriteLine("***********************");
                    }
                });
            }

Chcę na razie tylko sprawdzić czy dostanę jakiś "sygnał", program wywala się już przy tworzeniu tablicy signals, miałem tam wcześniej więcej "sygnałów", teraz mam tylko jeden ale i tak wyrzuca wyjątek, napis "aaaa" się nie wyświetla.

0

Pytanie dlaczego piszesz w C# i .NET skoro aplikacja ma działać na linuksie? To już nie prościej wziąć jave, scale, pythona itp?

0
Świetny Krawiec napisał(a):

Pytanie dlaczego piszesz w C# i .NET skoro aplikacja ma działać na linuksie? To już nie prościej wziąć jave, scale, pythona itp?

Heh sam nie wiem, wbrew pozorom nie było jakoś trudno pisać tego na linuxie, tylko z tym przechwyceniem zdarzenia zamykania aplikacji mam problem.

0

Ok to może inaczej, moja aplikacja jest uruchamiana na serwerze (na linuxie) za pomocą jakiegoś skrytpu, i tak samo za pomocą jakiegoś skryptu jest zamykana. Z tym że to zamykanie to z tego co wiem po prostu zabijanie procesu. Czy można tak napisać skrypt na linuxie by zamiast zabijać proces mojej aplikacji jakoś inaczej ją zamknął (jak wciśnięcie kombinacji ctrl + c). Gdzieś przeczytałem że nie da się obsłużyć w aplikacji zabijania procesu, że zabijanie procesu działa na zasadzie natychmiastowego zatrzymania wykonywania programu i zwolnienia pamięci.

0

10 sekund w google:
http://meinit.nl/the-3-most-important-kill-signals-on-the-linux-unix-command-line

-2 or -SIGINT - This is the same as starting some program and pressing CTRL+C during execution. Most programs will stop, you could lose data.

0

Działa, dzięki za pomoc.

0
Świetny Krawiec napisał(a):

Pytanie dlaczego piszesz w C# i .NET skoro aplikacja ma działać na linuksie? To już nie prościej wziąć jave, scale, pythona itp?

On nie pisze w .NET, bo nie da się pisać w .NET na Linuksa.

Brak wiedzy jak coś zrobić w jakimś języku/technologi to powód do zmiany technologii czy do nauczenia się?
Skąd pomysł, że wybierając inną technologię, nie byłoby żadnych problemów?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1