Unity 3D i użycie c# katalogi,pliki, tzw wirtualna biblioteczka. potrzebuje pomocy.

0

Witam!!

Jestem świeżym użytkownikiem forum.
Szukam tutaj informacji i pomocy do mojego projektu szkolnego.
Mianowicie, mam za zadanie stworzenie wirtualnego interfejsu 3d, gdzie mozna bedzie otwierac programy, pilki, foldery, a wszystko bedzie reprezentowane przez obiekty 3d.
Poki co juz stworzylem mniej wiecej moj pomysl - dokladnie jest to pokoj w 3d gdzie po przez kilkniecie np. w kalkulator lezacy na biurku uruchamiam kalkulator systemowy. Z tym nie bylo problemu, znalazlem odpowiednie komendy w c# i juz je wykorzystuję to akurat dosc prosta sprawa.

Problem raczej polega na tym, ze nie wiem jak dokladnie się zabrać za skonsturowanie dalszej części - czegoś na zasadzie eksploratora plikow i katalogow, ktore tez maja byc reprezentowane przez obiekty 3d.
Moim pomyslem jest polka z książkami gdzie ksiązki moglby reprezentowac np. foldery i po otwarciu kazdej z nich odpowiednio moglyby sie wyswietlac pliki bedace w tych folderach na zasadzie stron czy czegos takiego. Ewentualnie prosze o jakis dobry pomysl jak to moznaby wykonać zeby bylo fajne i proste.

Jak bedzie potrzeba wiecej miejsca to wrzuci sie inny model regalu i po sprawie.

Chodzi glownie o to, jak mialbym to zrobic.

Tylko nie mam pomyslu jak polaczyc obiekty - gdyz obiekty mi się nie tworzą nigdy same poki co, a sam je poki co ukladam w programie. Jak napisac czesc c# w skrypcie tak aby to mialo rece i nogi.

Proszę o pomoc jakies propozycje.

Mam jeszcze do konca sierpnia zrobic inny projekt tez w unity i chcialbym się szybko z tym wyrobić zeby miec co kolwiek wakacji. :D

0

Co do plików, możesz użyć kartotek jak w przychodni, czyli szuflady z odpowiednimi danymi. Chociaż książki wydają się tutaj być bardziej uniwersalnym rozwiązaniem - możemy wprowadzić dodatkowe warstwy abstrakcji, typu spisy treści, rozdziały, podrozdziały, paragrafy. Możesz odwzorować też abstrakcje windowsową, czyli biurko (pulipt) na którym stoi komputer, obok kosz, a pozostałe elementy to biblioteki np. gramofon, aparat, radio. W komputerze za to mamy "incepcje", czyli możemy wnikać w coś, co było warstwą wyżej i po sprawie.

0

Sory ale nic nie rozumiem, brales cos?... :D Moze prosciej to wytlumacz o co Ci chodzi bo chyba nie rozumiesz. Juz dawno zrobilem to wszystko i nie zamierzam robic tego "gornolotnie " ale zeby tylko dzialalo i spelnialo warunki. Komp sobie stoi na biurku i tylko bedzie stał. Interesuje mnie "biblioteka " jako blibioloteka plikow jak to mam stworzyć.

Prosta sprawa - interesuje mnie zrobienie z półki a raczej półek, cos na zasadzie ksiązek w ktore bede mogl kliknac i sie otworzy folder albo widok 3d otwartej ksiazki czy cos. tylko interesuje mnie jak to mam zrobić od strony kodu. Gdyz nie chce robic tego na "sztywno" ale na zasadzie dynamicznego przegladu plikow, tak ze jak otworze to na innym komputerze to mi sie przeladują te książki na półce. Bez włączania komputera :D

0

Sory ale nic nie rozumiem, brales cos

Kurczę, a myślałem, że dobrze się maskuje... No tak, nie byłem wczoraj za bardzo trzeźwy, gdy to pisałem - sorry :D
Gorzej, że po przeczytaniu Twojego pierwszego postu raz jeszcze już na trzeźwo dużo więcej nie zrozumiałem, dopiero teraz po drugim poście czaję w czym rzecz.
Z tym, że jeśli podejdziemy do tego obiektowo to... w zasadzie problemu nie ma. Pokaż jak obecnie ładujesz pliki i je prezentujesz, skoro masz obawy odnośnie:

ze jak otworze to na innym komputerze to mi sie przeladują te książki na półce.

0

Czy ktoś wie jak mi pomóc?
Ewentualnie jak mogę w c# ładnie skonstruować algorytm gdzie moglbym przypisac odpowiednie pliki/katalogi do ksiązek. Nie musi byc gdzies glebiej, wystarczy zebym mogl kilkajac w ksiazke na polce mogl albo otworzyc dany plik lub folder.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1