VS: Kompilowanie AnyCPU czy konkretna wersja?

0

Tak się zastanawiam.
Kompilować w Visual Studio możemy dla architektury x86, 64, Mixed platforms czy AnyCPU.
Po co wybierać konkretną wersję skoro jest AnyCPU i po problemie?

1

Na przykład: jeśli w programie odwołujesz się do natywnej DLL-ki, to musisz ustawić taką architekturę, jaką ma ta DLL-ka.

W przeciwnym razie, jeśli np. DLL-ka jest x86, a Framework uruchomi twój EXE z AnyCPU jako x64, to będzie zonk.

0
Azarien napisał(a):

W przeciwnym razie, jeśli np. DLL-ka jest x86, a Framework uruchomi twój EXE z AnyCPU jako x64, to będzie zonk.

"zonk" to oczywiście skrót od BadImageFormatException. ;)

Chyba wszystko jest wyjaśnione tutaj: http://www.codeproject.com/Articles/383138/BadImageFormatException-x86-i-x64

0

Generalnie to działa tutaj zasada "jak coś jest do wszystkiego to jest...". Lepiej wybrać konkretną platformę i nie mieć pózniej problemów. W osobnym wątku był poruszony ten problem - złe ustawienie projektu (wybranie złej architektury, złych wersji .NETa) prowadzi do samych komplikacji.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1