Gniazdo multicastowe dostępne tylko na danym PC

0

Witam,
Stworzyłem coś na wzór serwera DHCP który słucha na adresie multicastowym i lokalnie (z tego samego kompa moge sie do niego dostać), a z sieci lokalnej (z innego PC) już nie ....

Co może być przyczyną ? Co warto zweryfikować? o czymś nie wiem ??

OTO kod "słuchacza":

 //Zmienna dla obiektu klasy UdpClient
		private static UdpClient clientOriginator;
		
		//Zmienna dla obiektu klasy IPAddress - Multicast
		private static IPAddress m_GrpAddr;


		//Metoda tworzy gniazdo UPD IPv6 z adresem multicastowym
		public static  void CreateServ()
		{
			try
			{
				
				//stworzenie klienta UDP dla IPv6 na adresie 2000
				clientOriginator = new UdpClient(2000, AddressFamily.InterNetworkV6);
				
				//wybór adrersu grupowego 
				m_GrpAddr = IPAddress.Parse("FF01::1");

				//utworzenie grupy multicastowej
				IPv6MulticastOption ipv6MulticastOption = new IPv6MulticastOption(m_GrpAddr);

				//przypisanie grupy multicastowej
				IPAddress group =  ipv6MulticastOption.Group;
				
				//Wybór interfejsu sieciowego
				long interfaceIndex = ipv6MulticastOption.InterfaceIndex;
				
				

				// Wyświetlenie na konsoli właściwości połączenia multicastowego
				Console.WriteLine("Grupa IPv6 : [" + group  + "]");
				Console.WriteLine("Indeks interfejsu: [" + interfaceIndex + "]");
				


				//Przyłączenie grupy multicastowej do konkretnego interfejsu
				clientOriginator.JoinMulticastGroup((int)interfaceIndex, group);
				
				
				//Uruchomienie metody nasłuchującej na porcie UDP 2000
				ReceiveSend.ReceiveUntilStop(clientOriginator);
				
				//Odłączenie/porzucenie grupy multicastowej 
				clientOriginator.DropMulticastGroup(m_GrpAddr);

			}

To kod wysyłający dane klienta:

 		public static void StartMulticastConversation()
		{

			m_ClientTarget = new UdpClient(1000, AddressFamily.InterNetworkV6);

			m_GrpAddr = IPAddress.Parse("FF01::1");


			IPEndPoint ClientOriginatordest = new IPEndPoint(m_GrpAddr, 2000);

			

			//MessageBox.Show("\nWysyłanie....\n");

			TargetSendData(m_ClientTarget, ClientOriginatordest);
			
			

		}

LOKALNIE TO ŚWIETNIE DZIAŁA .... :(

0

firewall wyłączony?

0

Niektóre routery z wbudowanymi switchami domyślnie blokują multicasty poza standardowymi ustawieniami firewalla. Także spójrz także w tym kierunku.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1