Własna kontrolka - jakimi metodami

0

Cześć.
Mam takie dość ogólne pytanie. odpowiedź jednak też może być ogólna, baaa nawet chyba nie ma możliwości udzielić szczegółowej odpowiedzi.

Od jakiegoś czasu chcę zrobić mały program, lecz potrzebny by był mi komponent, który sam muszę zrobić. Niestety nie za bardzo wiem jak to zrobić by to było sensowne i poprawne. Podam, więc mały przykład i powiem jak ja bym to zrealizował, a Wy jeśli możecie, powiecie mi czy dobrze kombinuję, a jeśli nie to bardzo bym prosił o jakieś wskazówki.

No to przykład: Powiedzmy, że chcę zbudować komponent typu TrackBar (suwak w każdym razie) Ma on być niestandardowy. Sam nie mam na niego jeszcze pomysłu, ale podam np przykład z Windows Media player:

user image

Zrobiłbym to tak:

  • Otwieram nowy projekt - UserControl.
  • Modyfikuję wielkość kontrolki i inne elementy.
  • i... jak zrobić linię poziomą oraz przycisk suwaka?

No powiedzmy, że mam pomysł: Przycisk zrobić z buttona i nałożyć teksturę na niego, a następnie wykonać prostą linię chociażby rysując ją na płótnie itp.
Ale... czy to jest dobre rozwiązanie?
W jaki sposób Wy byście zbudowali własny suwak? Jak rozwiązać problem stworzenia przycisku suwaka i linii?

Będę wdzięczny za pomoc.

0

WPF czy WF?

0

WF

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1