znalazłem taki kod ale nie wiem jak działa. może mi ktoś wytłumaczyć?
if (((int)e.KeyChar >= 32 && (int)e.KeyChar <= 47) || ((int)e.KeyChar >= 58 && (int)e.KeyChar <= 126))
e.Handled = true;
else
e.Handled = false;
znalazłem taki kod ale nie wiem jak działa. może mi ktoś wytłumaczyć?
if (((int)e.KeyChar >= 32 && (int)e.KeyChar <= 47) || ((int)e.KeyChar >= 58 && (int)e.KeyChar <= 126))
e.Handled = true;
else
e.Handled = false;
e.Handled ustawione na true powoduje, że event nie jest dalej przekazywany do kontrolki win32, przez co litera nie jest wpisywana.
it is interpreted to mean that the key message should not be passed to the underlying native control
a te numerki 32, 47, 58, 126?
Jak nie potrafisz się domyslić, to może spytaj numerologa?
dzięki wiedziałem że to klawisze ale nie wiedziałem że to na takiej zasadzie działa
dawid653 napisał(a):
a te numerki 32, 47, 58, 126?
To świetny przykład jak nie powinno się tego robić.
A powinno się chociażby użyć metodChar.IsXXX
np.Char.IsLetter
.
Kod:
if (warunek)
zmienna = true;
else
zmienna = false;
można zamienić na:
zmienna = warunek;
Widać, że amator to pisał.
Wibowit napisał(a):
Widać, że amator to pisał.
uzasadnij , po czym to "widać"