Witam,
poszukuje jakiegoś tutka, kursu żeby zrobić prostą animację w C#. Parę grafiki i część z nich się będzie poruszać.
Wystarczy standardowe GDI+.
Tutaj masz po ang od MSa
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/8802zys9.aspx
W skrócie, ładujesz obrazek do Bitmap
Podpinasz Graphics do jakiejś controlki. Zapewne Picture Boxa
Dajesz Graphics.DrawImage(Bitmap,x,y);
Jeśli chcesz animację to musisz zrobić coś na wzór gameloop'a
Sa rózne metody oczywiście. Polecam coś w stylu własnej klasy która będzie reprezentować obiekt. Prop: Bitmap, x,y moze rotacja itp.
//Pisane bez edytora
public class GraphicObj
{
public GraphicObj(Bitmap bmp)
{
Bmp = bmp;
}
public Bitmap Bmp;
public int X;
public int Y;
}
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponents();
graphics = PictureBox1.CreateGraphics();
this.Paint += (s,e) => UpdateGraphic(); //lub inny event np Update
}
Graphics graphics;
List<GraphicObj> grafiki = new List<GraphicObj>(); // zaladuj tutaj obiekty które będa rysowane
public void UpdateGraphic()
{
graphics.Clear();
foreach(GraphicObj g in grafiki)
graphics.DrawImage(g.Bmp,g.X,g.Y);
}
}
Do tego mogł by dojść BackBuffer żeby pozbyć się migania. Lub możesz po prostu rysować tylko wtedy kiedy chcesz
Dobra wszystko fajnie, tylko niech ktoś mi powie jak jest z nazwami metod. Pewnie ma to coś wspólnego z .NET i tym całym Form. Tak strzelam, że metody np. odnosi się to jakiegoś eventu okna, a nie tak jak w Javie że tworzyłem sobie jakiś tam event itd.