Biblitoeka graficzna

0

Witam,
poszukuje jakiegoś tutka, kursu żeby zrobić prostą animację w C#. Parę grafiki i część z nich się będzie poruszać.

0

Wystarczy standardowe GDI+.

0

Tutaj masz po ang od MSa
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/8802zys9.aspx

W skrócie, ładujesz obrazek do Bitmap
Podpinasz Graphics do jakiejś controlki. Zapewne Picture Boxa

Dajesz Graphics.DrawImage(Bitmap,x,y);

Jeśli chcesz animację to musisz zrobić coś na wzór gameloop'a
Sa rózne metody oczywiście. Polecam coś w stylu własnej klasy która będzie reprezentować obiekt. Prop: Bitmap, x,y moze rotacja itp.

//Pisane bez edytora
public class GraphicObj
{
    public GraphicObj(Bitmap bmp)
    {
        Bmp = bmp;
    }
    
    public Bitmap Bmp;
    public int X;
    public int Y;
}

public partial class Form1 : Form
{
    public Form1()
    {
        InitializeComponents();

        graphics = PictureBox1.CreateGraphics();

        this.Paint += (s,e) => UpdateGraphic(); //lub inny event np Update
    }

    Graphics graphics;
    List<GraphicObj> grafiki = new List<GraphicObj>(); // zaladuj tutaj obiekty które będa rysowane

    public void UpdateGraphic()
    {
        graphics.Clear();
        foreach(GraphicObj g in grafiki)
            graphics.DrawImage(g.Bmp,g.X,g.Y);
    }
}

Do tego mogł by dojść BackBuffer żeby pozbyć się migania. Lub możesz po prostu rysować tylko wtedy kiedy chcesz

0

Dobra wszystko fajnie, tylko niech ktoś mi powie jak jest z nazwami metod. Pewnie ma to coś wspólnego z .NET i tym całym Form. Tak strzelam, że metody np. odnosi się to jakiegoś eventu okna, a nie tak jak w Javie że tworzyłem sobie jakiś tam event itd.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1