Rotation Textury2D - jak ustawić do efektu jaki chcę

0

Witam! Piszę pod XNA 4.0 w VS 2010. Mam pytanie i mam problem. Zacznę od pytania. Mam sobie Texture2D (piłka, robię ping-pong) i chcę żeby za tą piłką były wyświetlane płomienie czy cusik, w każdym razie też Textura2D. Jak ustawić Rotation tych płomieni, tak aby zawsze były równoległe do wektora poruszania się piłki znaczy w ten sposób:
user image
Chodzi mi właśnie o to tam gdzie leci piłka w tamtą stronę będą płomienie. Jak zdobyć Rotation tej textury w tym przypadku?
Teraz druga sprawa mam problem z moją piłką z też obrotem. Dałem Origin na środek piłki (textura.width / 2, textura.height / 2) i teraz tak jakby tekstura się przesunęła, bo przy moim wykrywaniu odbicia od ściany, albo robi to za wcześnie albo za późno, co zrobiłem nie tak?

Szkoda, że nie ma działu na takie rzeczy i nie wiedziałem dokładnie gdzie umieścić wątek.

0

Jak zdobyć Rotation tej textury w tym przypadku?
na chłopski rozum: obrót o taki sam kąt jak wektora ruchu, względnie z dodatkowym obrotem o 90, 180, lub 270°?

0

To wiem, ale jak zdobyć kąt wektora ruchu?

0

Skoro znasz wektor ruchu to użyj jakieś funkcji typu arcus tangens (matematyka) - http://pl.wikipedia.org/wiki/Funkcje_cyklometryczne

0

No fajnie, ja jeszcze tego nie miałem, a jak na to patrzę, to raczej w jeden dzień tego nie zrozumiem i pewnie zaraz będzie odpowiedź typu: "jak nie znasz funkcji cyklometrycznych i w ogóle matematyki to się nie bierz za programowanie gier". Nie może ktoś przybliżyć i wytłumaczyć jak użyć konkretnego wzoru?

0
xeo545x39 napisał(a)

No fajnie, ja jeszcze tego nie miałem, a jak na to patrzę, to raczej w jeden dzień tego nie zrozumiem i pewnie zaraz będzie odpowiedź typu: "jak nie znasz funkcji cyklometrycznych i w ogóle matematyki to się nie bierz za programowanie gier". Nie może ktoś przybliżyć i wytłumaczyć jak użyć konkretnego wzoru?

no i masz rację - w jeden dzień się tego nie nauczysz, ale kiedyś musisz jeśli chcesz się brać za programowanie gier
jeśli Ci się nie chce to potrenuj zapytania do googla - gotową funkcję możesz znaleźć w pół minuty

0
xeo545x39 napisał(a)

No fajnie, ja jeszcze tego nie miałem, a jak na to patrzę, to raczej w jeden dzień tego nie zrozumiem i pewnie zaraz będzie odpowiedź typu: "jak nie znasz funkcji cyklometrycznych i w ogóle matematyki to się nie bierz za programowanie gier". Nie może ktoś przybliżyć i wytłumaczyć jak użyć konkretnego wzoru?

Nie przejmuj się. Ja to miałem raz w życiu, na PW, ale koleś nie wyglądał na takiego, który wiedziałby o co w tym chodzi.
Obstawiam, że jak się sam nie nauczysz, to nikt Ci nie pomoże.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1