Przechwycenie strumienia karty dźwiękowej do pliku

0

Witam! Kto mógłby mi polecić najskuteczniejszy (małe latencje!!, wysoka jakość dźwięku, niskie obciążenie komputera) sposób na przechwycenie całego strumienia audio wychodzącego z komputera (wszystko co słyszymy w głośnikach). No i pozostaje kwestia zapisu go do pliku. Kto ma jakiś pomysł?

0

Jeśli chodzi o systemy od Visty wzwyż polecam wykorzystanie loopback recording (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd316551%28v=vs.85%29.aspx), rzeczy związane z nagrywaniem dźwięku znajdziesz w bibliotece NAudio (http://naudio.codeplex.com/) . W NAudio był gdzieś wątek na temat implementacji Loopback recording w C#, spróbuj poszukać jeśli nie znajdziesz może znajdę u siebie gdzieś ten kod.

W XP to już mniej przyjemna zabawa.

0

Właśnie niestety chodzi o system xp, a na stronie naudio nie znalazłem nic ciekawego.... Było jedynie nagrywanie strumienia wav ale chyba u mnie nie chodzi :P

0

Większość producentów kart dźwiękowych oprócz standardowych urządzeń typu mikrofon, głośniki etc. implementują także coś takiego jak Stereo Mix, What You Hear itp. Co pozwala ci przekierować dźwięk z głosników na mikrofon i tym sposobem nagrywać dźwięk z głosników przez to urządzenie. Poszukaj na youtubie jest pełno filmików jak to ustawić i nagrać dźwięk. Ale musisz pamiętać, że nie każdy producent karty dźwiękowej daje takie urządzenie. Z tego co pamiętam to chyba laptopy Della nie mają tej funkcji.

Co do NAudio to jest to najlepsza biblioteka do pracy z dźwiękiem w C#. Pozwala na nagrywanie dźwięku i daje wiele innych możliwości. Tutaj np.
(http://voicerecorder.codeplex.com/) jest przykład projektu, który korzysta z NAudio, nagrywa dźwięk z mikrofonu i zapisuje do pliku.
Pozdrawiam
Łukasz Gawron

0

Pogrzebałem trochę w ustawieniach karty i śmiga :P teraz tylko muszę poprzerabiać niektóre elementy kodu w WPF na XNA :) Dzięki za pomoc :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1