User Control - parametry...

0

Zrobiłem sobie własne proste kontrolki testowe, na próbę. Chodzi oczywiście o tzw. user control. Pytanie, jak wyprowadzić "na zewnątrz" parametry dla takiej kontrolki... Tzn. mam np. dwa edit boxy i label i chciałbym mieć możliwość ustalania ich pozycji z poziomu programu, który wykorzystuję daną kontrolkę.

Dzieki!

DER1

// wielokropek to trzy kropki, nie sześć - deus

0

Pozycji w sensie położenia w oknie aplikacji? Za to odpowiada właściwość Location.

0

Nie rozumiemy się :) OK, wyjaśnię....

Pozycja elementów na user control - ale żeby była sterowana z programu, który wykorzystuje kontrolkę (user control). Pozycja to jeden przykład. Chciałbym mieć możliwość customizowania kontrolki, tak żeby ją wykorzystać w rożnych programach i w każdym żeby inaczej wyglądała (i miała inną funkcjonalność).

INACZEJ:

Mój user control ma:

editBox1 i editBox2 i button1

Wrzucam kontrolkę wizualną z Toolboxa na Form1 aplikacji.

Jak z aplikacji, z Form1 sterować pozycją (Location) np. editBox1 znajdującego się na kontrolce.

Der1

0

A, teraz rozumiem.

Zrób sobie w klasie swojej UserControl właściwość, która zwróci Location Twojej wewnętrznej kontrolki, coś w tym stylu:

class MySuperUserControl
{
...
    public Point FirstTextBoxLocation
    {
        get { return this.firstTextBox.Location; }
        set { this.firstTextBox.Location = value; }
    }
...
}

Ale jak chcesz mieć kontrolkę, która ma różnie wyglądać i mieć różną funkcjonalność, to może lepiej jednak mieć klika takich kontrolek?

0

Wypróbuje Twój kod. DZIEKI !

Ale jak chcesz mieć kontrolkę, która ma różnie wyglądać i mieć różną funkcjonalność, to może lepiej jednak mieć klika takich kontrolek?

Można i tak, ale lepsze (i ładniejsze) rozwiązanie to mieć uniwersalna kontrolkę, tak jak te w Toolboxie Visual Studio.

0
Der1 napisał(a)

Można i tak, ale lepsze (i ładniejsze) rozwiązanie to mieć uniwersalna kontrolkę, tak jak te w Toolboxie Visual Studio.

Standardowe kontrolki WinForms mają jedną funkcjonalność...
Zależy co dla Ciebie oznacza "uniwersalny".

0

Funkcjonalność może jedną, ale niektóre cechy (jak wielkość / wygląd: kolory, fonty, itd...) można sobie ustalać.

Der1

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1