powtarzanie pętli niezależnie od warunku

0

Temat prawdopodobnie nic nie mówi ale nie miałem pomysłu jak to nazwać :/
Chodzi dokładnie o coś takiego (najlepiej pokazać na przykładzie)

int[] tab = new int[19];
            Random r = new Random();
            
            for (int i = 0; i < 19; i++)
            {
                tab[i] = 10;
                int los = r.Next(1, 100);
                if (los < 20)
                {
                    tab[i] =  los;
                }

             }

Mamy tutaj programik wpisujący w każde pole tablicy liczbę 10 oraz losujący liczbę z przedziału 1-100, dodatkowo jeżeli zostanie wylosowana liczba mniejsza od 20 to zostaje ona zapisana w tablicy.

Teraz chodzi mi o to, że gdy sprawdzi się warunek czyli wylosowana liczba będzie mniejsza od 20 to żeby np. przez następne x powtórzeń pętli wylosowana liczba była wpisywana do tablicy niezależnie już od tego czy warunek <20 zostanie spełniony czy nie (oczywiście x powtórzeń nie oznacza do końca działania pętli)

Jak na razie wymyśliłem żeby wyniki zapisywać do tablicy następnie sprawdzać ostatnie x wartości tablicy i jeżeli wartość w którymkolwiek polu będzie mniejsza od 20 ( w tym przypadku) to spełniać warunek ale mam nadzieję że podpowiecie mi lepszy sposób jak to rozwiązać

0

kombinujesz jak rozwiązanie jest proste: ustaw sobie zmienną typu int, przechowującą ile zostało ci jeszcze liczb do wpisania z automatu, i drugą zmienną, przechowującą tę wartość. dalej prostym ifem czy masz losować nową wartość czy użyć starej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1