Implementacja aplikacji wielookienkowej

0

Mam pytanie. Pisze aplikacje, która posiada jedno okno główne, a w nim kilka buttonów.
Każdy button będzie odpowiedzialny za pojawienie sie nowego forma z rożnymi funkcjami.
Poszczególne formy nie biedą przekazywały miedzy sobą informacji, ew komunikacja z forma macierzystą.
Okna będą modalne, pełnoekranowe, bez możliwości regulacji rozmiaru, z BorderStyle None.

Szukam sposobu optymalnego rozwiązania problemu.
Nie wiem czy po kliknięciu na button w oknie głównym 1) tworzyć rzeczywiście formy, czy może 2) rysować kontrolki w oknie głównym zależnie od potrzeby.

Jaki sposób byście rekomendowali? Ponieważ wszystkie okna sa zmaksymalizowane, bez możliwości switcha, będą się "nakładały" na okno macierzyste. Czy to niesie za sobą jakieś konsekwencje?

Dzięki z góry za odpowiedź.

0

Po co sobie wszystko komplikować? Ja otwieram nowe okienka w aplikacji w 2 linijkach kodu:

Form x = new FormX();
x.ShowDialog();

W razie potrzeby komunikacji z innymi formami tworzę obiekt komunikatora, który przekazuję do konstruktorów formów, albo korzystam ze statycznego obiektu singelton.

0

A jak chcesz by formy potomne nie "wychylaly" sie poza okno glowne, to stworz aplikacje MDI. Tam zamiast glownej formy z buttonami zrob po prostu toolbar'a albo menu :) O wiele przyjemniej bedzie :P A jak chcesz to mozesz polaczyc oba rozwiazania :)

0

Hubert, bralem to pod uwage.

Aplikacja będzie korzystała z okiem pełnoekranowych bez mozliwosci zmiany prozmiaru i minimalizacji, dlatego zadałem sobie i wam pytanie, czy to ma jakies znaczenie. Bo jesli nie, to po prostu stworze głowna, i bede ja przykrywal nowymi potomnymi.

pzdr

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1