Szukam klas/biblioteki - coś w rodzaju rozbudowanego płótna

0

Potrzebuje pewnej dosc specyficznej rzeczy w C#. Otoz chcialbym miec mozliwosc 'zarzadzania' obiektami graficznymi (nazwijmy je sprite'ami, bo nic innego nie przychodzi mi do glowy) na czyms w rodzaju plotna. Tzn chce miec mozliwosc latwego dodawania nowych elementow do plotna (kazdy ten element moze byc obrazkiem lub czyms co sam 'narysuje' za pomoca jakichs metod), przeciagania ich po tymze plotnie itp. Przyklad zastosowania (zupelnie z glowy, nie do tego jest mi to potrzebne). Laduje sobie obrazek tla dla tego plotna (o okreslonych wymiarach) - np. mape jakiegos terenu. Nastepnie w jakis sposob (klikajac na przyklad na jakis button z boku, a nastepnie w wybranym miejscu plotna) umieszczam tam obiekty-obrazki (np. schematy domow czy drzew), ktore moge potem latwo przemieszczac itp. Wszystko to chcialbym w postaci jakiegos zbioru klas, czy czegos w tym typie. Wazne jest to, zeby wrzucane obrazki dawaly sie latwo przesuwac itp - nie chce mi sie po prostu tworzyc od zera kodu do wykrywania klikniec, przesuwania ich itp ;P A moze jest cos takiego w C# 'standardowo'? Szukalem w paru miejscach, ale na nic takiego sie nie natknalem - byc moze nie wiem jak to poprawnie nazwac ;) Nigdy nie uzywalem takich rzeczy, takze nie wiem, a teraz sa mi bardzo potrzebne ;)

Czasu mam malo, wiec napisanie tego samemu odpada. Z reszta, nie lubie wywazac otwartych drzwi, a podejrzewam ze na bank ktos juz takie cos napisal ;)

Pozdrawiam

0

A kojarzysz w okienkach przyciski, ikonki klikalne, itp? To wszystko dziedziczy z System.Windows.Forms.Control ;) Napisz swoje odpowiedniki przyciskow czy innych elementow GUI a czesc metod na pewno bedzie gotowa.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1