jedno zdarzenie dla wielu obiektów

0

Witam

Jak na razie za każdym razem robiłem tak, że np. po utworzeniu obiektu TextBox, tworzyłem zdarzenie wywoływane podczas opuszczania tego pola (Leave).

Niestety teraz kiedy mam tych pól kilka chciałbym to ujednolicić.

Chciałbym stworzyć jedną metodę, która będzie działała dla nich wszystkich.

Problem w tym, że nie wiem jak "wyłapać" który obiekt wywołał zdarzenie.

Powiedzmy, że mam taki kodzik metody:

        private void textBox_Leave(object sender, EventArgs e)
        {
            TextBox tb = ???;

        }

wydawało mi się, że jeśli użyję zamiast "???" -> "sender" to będzie działać. Wychodzi jednak na to, że się myliłem. Tak więc prośba o informację co powinno się znaleźć tutaj zamiast tych pytajniczków, oraz co ewentualnie należy jeszcze gdzieś w kodzie dopisać? ;/

Z góry dzięki.

0

TextBox tb = sender as TextBox;

0
TextBox tb = (TextBox)sender; ```
0

Za proste, żeby było prawdziwe ;)

Dzięki panowie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1