Zmienne i struktury Globalne

0

O ile mi wiadamo (Na przykład z książki pt. "Triki Najleprzych Programistów Gier 3d") stosowanie zmiennych i struktór globalnych jest dość popularna techniką uzywaną przy pisaniu gier. Dlatego pisząc swoją, postanowiłem posłuzyć sie globalna struktórą.
Niestety nie udaje mi się w C# stworzyc globalnej struktóry, która pozwalała by na swobodna komunikację miedzy funkcjami róznych klas. Klasy te zadeklarowane są w wielu plikach.

Pomocy :-)

0

Może chodzi ci o klasy statyczne? Przykład:

public static class Globalna // nie można tworzyć instancji tego typu
{
  public static int Liczba;
  public static string Tekst;
}

Teraz możesz użyć jej w np. taki sposób:

// w jakiejś funkcji
Globalna.Liczba=150;
Globalna.Tekst="abc";

// w innej funkcji
int liczba=Globalna.Liczba;
string tekst=Globalna.Tekst;
0

Wygląda na to, że o to własnie mi chodziło, ponieważ działa jak nalezy :-)

Wielkie dzięki :-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0