Animowane Siatki obiektów 3D

0

Cześć :-)

Programuję w Visual Studio 2005 w C# i korzystam z SDK DX9
Poszukuję jakiegoś formatu zapisu animowanych siatek 3D. Jak do tej pory znalazłem format MD2 (używany w grze quake2) oraz HL MDL (używany w Half-Life 1). Nie napotkałem problemów ze znalezieniem licznych modeli, konwerterów czy View'erów tych formatów. Niestety nigdzie nie udało mi się znaleźć opisu / tutoriala, jak z nich korzystać. Nie doszukałem się również żadnych bibliotek, obsługujących te formaty, których mógł bym uzyć w C#.
Czy ktoś z was wie może gdzie mogę znaleźć informacje na ten temat? Może jest jakiś leprzy system obsłógi animowanych siatek, a którym nie słyszałem?

Pozdrawiam :-)

0

Proponuję sięgnąć po książkę "Managed DirectX® 9 Kick Start: Graphics and Game Programming" z wydawnictwa Sams Publishing.

Cały rozdział 13 jest właśnie o animacjach szkieletowych - od tworzenia obiektów, przez ładowanie siatek, po rendering i odbudowanie stanu urządzenia po resecie. Oczywiście wszystko dla C#.

0

Dziękuję.

A piszą tam cos może o tzw. animowanych siatkach? To znaczy nie o animacji szkieletowej, ale o animacji opartej na tym, że w pliku z siatką zawarte jest wiele siatek, przedstawiających kolejne "klatki kluczowe" animacji trójwymiarowego obiektu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1