Cześć,
korzystam z programu księgowego, który wykorzystuje SQL Server Express 2017. Baza zainstalowana jest na Windows Server 2012. W środę wieczorem zrobiłem aktualizację systemu operacyjnego. W czwartek rano okazało się, że dostęp do programu nie jest możliwy (problem z połączeniem się do bazy danych - utrata połączenia). Przy próbie wejścia do bazy danych przez SQLMS często wywala komunikat jak poniżej. W SQL MS problem czasami występuje a czasami nie - co jest dziwne. Tak jakby program działał bardzo niestabilnie.
Odinstalowałem część z upgrade-ów windowsa, ale to nie pomogło, więc ponownie zrobiłem upgrade. Wydaje mi się, że obecnie jest troszkę lepiej (błąd wywala dużo rzadziej, a w dodatku głownie bezpośrednio na serwerze - gdy próbuję połączyć się z bazą danych z innego komputera przez TCP to problemy ustały(?)).
Niestety program ciągle nie radzi sobie z połączeniem do bazy danych.
Kolejna ciekawa rzecz to taka, że po włączeniu programu księgowego pojawia się okienko do logowania. Mogę wpisać swoje hasło i widzę bazy danych, które są dostępne - co oznacza, że program prawidłowo łączy się z bazą konfiguracyjną, która jest na tym serwerze. Jednak przy próbie wejścia do konkretnej bazy firmy wywala błąd o utracie połączenia...
Czy ktoś wie co może być tego przyczyną?
Sprawdziłem SQL Configuration Manager i wydaje się, że wszystko to co powinno jest powłączane.
Użytkownik sa oraz inni użytkownicy mają odhaczony parametr "Enforce password expiration".