Program sam tworzy bazy danych bez specjalnych uprawnień

0

Witam, utworzyłem w sql express 2017 za pośrednictwem management studio bazę danych XXX, utworzyłem login, któremu nadałem uprawnienia owner do wcześniej utworzonej bazy XXX, wpisałem dane do programu księgowego w miejsce ip serwera, login + hasło i nazwa bazy danych, następnie program księgowy utworzył sobie dwie inne bazy AAA oraz BBB, które są widoczne w management studio, wstawił do nich tabele i przypisał usera public oraz jakiś drugi, którego nawet nie mam w LOGINS widocznego.
Pytanie 1.
Proszę o wyjaśnienie na jakiej zasadzie program księgowy tworzy sam sobie własne 2 bazy AAA i BBB w instancji SQLEXPRESS kiedy nadaję mu dostęp do zupełnie innej bazy (XXX)+ login i hasło, który ma dostęp tylko do tej jednej (XXX).
Pytanie 2
Drugie pytanie dotyczy archiwizacji/odtworzenia, jeżeli program księgowy podczas instalacji prosi o podanie IP+login+hasło+DB to w jaki sposób przypisać mu dwie inne bazy AAA i BBB, żeby mógł rozpocząć pracę z przywróconego archiwum, ma opcję wpisania tylko jednej bazy. Kopię 2 baz danych programu księgowego AAA i BBB wykonałem za pośrednictwem management studio, to są zupełnie inne nazwy bazy danych niż program księgowy ma wpisane w środowisko ustawień, tam ma wpisane dane bazy danych XXX co sam utworzyłem w instancji serwera ale ona wygląda na pustą, jak pisałem w pytaniu 1 program księgowy sam tworzy dwie inne bazy AAA i BBB oraz na nich działa, jak wykonam backup baz AAA i BBB to nie wiem jak ponownie program księgowy zmusić do pracy nich. Piszę bo autor nie przewidział pracy w chmurze i nie udziela wsparcia SQL.

Pozdrawiam

0

Czy to optima z Comarchu?

0

@S4t: Środki z R2Reset teraz Symfonia

3

Użytkownik, którego podałeś w połączeniu da bazy musi mieć uprawnienia do tworzenia baz i program po prostu odpala jakiś skrypt, który generuje te bazy. A namiary trzyma gdzieś w tabelkach konfiguracyjnych.

1

Odp. 1 - @S4t już ci odpowiedział. User, którego podałeś ma uprawnienia do tworzenia baz więc sobie tworzy AAA i BBB
Odp. 2 - raczej nie zmusisz bo z tego co rozumiem podajesz namiary na XXX, która jest pusta, a program działa na AAA i BBB. Przypuszczalnie twoja XXX potrzebna mu jest do zalogowania się i utworzenia AAA i BBB zatem jeśli aplikacja nie ma jakiegoś automatu do "przywracania" to pozostaje Ci jedynie ręcznie backupować AAA i BBB potem przywracać i dalej wskazywać XXX do programu. (chyba, że coś źle zrozumiałm)

Dodatkowo powiem Ci, że pracowałem z aplikacjami, które np po uruchomieniu same z siebie uruchamiały postgresql w wersji portable na jakimś innym porcie i na tej bazie działały póki apka była otwarta. Wskazanie natomiast bazy docelowej (mojej) służyło wyłącznie do replikacji kilku konretnych danych (np raporty)

0

@woolfik: dziękuję za odpowiedź, szukam rozwiązania gdyż program nie potrafi ustawić środowiska przez katalog serwera i katalog domowy, który jest potrzebny do przywrócenia baz na sieciowy a jedynie na lokalny, jeżeli mam instancję SQL w chmurze to nie mogę utworzyć katalogu dostępnego z innej adresacji tak samo jak nie mogę zainstalować samego programu księgowego na instancji SQL w chmurze. Owszem program posiada narzędzie archiwizacja, które robi backup dwóch baz danych AAA i BBB do jednego pliku i następnie ma narzędzie odtworzenie archiwum z pliku ale jak pisałem nie rozumie ustawień sieciowych czyli ip\path, i teraz jak mi działa jest ok, ale wynikł problem archiwizacji wbudowanym narzędziem, nie może jej wykonać bo środowisko jest sieciowe i wypluwa "odmowa dostępu" więc archiwizuję bezpośrednio dwie bazy AAA i BBB z management studio tylko co z tego jak nie wiem jak je w przypadku awarii odtworzyć :)

0

Nie jestem ekspertem od Symfonii ale z tego co kojarzę to oni sami się reklamują, że mają rozwiązania chmurowe. Najlepiej będzie po prostu wysłać im zgłoszenie z prośba o support twojego rozwiązania ;) Chyba, że masz kupioną zwykłą wersję, z samodzielnym rozwiązaniem chmurowym wtedy może być problem ;)

0

Symfonia przejęła oprogramowanie, po telefonach do wsparcia przez ostatnie dni widzę, że wsparcie nie jest jeszcze symfonii a konsultanci sami mówią, że nie mają osoby która może pomóc i wsparcie jest tylko dla wersji lokalnej lub sieciowej przez RDP, nie wiedzą nawet że można program uruchomić na stanowisku w jednej lokalizacji a bazę danych w innej lokalizacji bez używania RDP a tylko przy użyciu instancji SQL + port 1433, pewnie nie wiedzą bo talka wiedza nic nie daje jak nie można wykonać backup/restore tej bazy :) gdyż w tej konfiguracji narzędzie archiwizacja z programu księgowego nie zadziała.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1