Struktura tabeli

0

Mam pewną tabelę do gry którą tworzę . Nazywa się ona items . I powiedzmy,że znajdują się w niej wszystkie itemy z gry. I tu pojawia się pytanie.Jestem dość nowy w SQL, i nie tak zaawansowany,ale o to chodzi czy przypadkiem nie da się zrobić aby struktura dla pewnych elementów była inna jeśli wartość ma np.1. Bo powiedzmy,że stworzę strukturę dla wszystkich itemów.Niektóre są takie do dropnięcia i sprzedania,a niektóre są do założenia. Więc przez stworzenie "zwykłej" struktury przedmioty zwykłe i te do ubrania będą miały te same elementy. Mi się zdaje,że jest to powielanie danych bo na co im te elementy skoro nigdy nie będą używane ?

0

Struktura kolumn dla każdego wpisu w danej tabeli jest zawsze identyczna.

0

Na pytanie odpowiedział Ci Patryk, ale jeżeli możesz to pokaż strukturę swojej bazy, być może da się ją jakoś inaczej "zorganizować".

0
Świetny Lew napisał(a):

Więc przez stworzenie "zwykłej" struktury przedmioty zwykłe i te do ubrania będą miały te same elementy. Mi się zdaje,że jest to powielanie danych bo na co im te elementy skoro nigdy nie będą używane ?

Jeśli dla niektórych rekordów pewne kolumny nie będą używane, to nie będzie tam żadnego powielania danych.
Zawsze możesz dodać dodatkową tabelę na te dane, które dotyczą tylko części itemów i powiązać ją z główną tabelą związkiem 1:1.

0

Kolumna ITEM_CLASS jest straszna

0

Wiem :P. Tylko niewiem zabardzo w jaki sposób mógłbym to zmienić.

0

Musisz dołożyć dodatkową tabelę np. tbl_items_class

ID ITEM_ID CLASS
1 315 1
2 315 2
3 315 3
4 4903 2

ITEM_ID odnosi się do tabeli tbl_items. Dzięki temu wyłapiesz wszystkie itemy o danej klasie w bardzo prosty sposób.

0

Tylko ,że tu klas ma być pare a nie tylko jedna.

0

No to będziesz miał kilka rekordów odpowiadających temu samemu ITEM_ID z różnym CLASS. Tak to się robi, a wszelkie inne rozwiązania to półśrodki moim zdaniem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1