Mam kilka pytan odnosnie mojej bazy danych, ktora stworzylem w MS Access 2003 (Kolekcja CD)
Zeby chociaz troche mi pomoc, trzeba otworzyc baze danych i chwile sie nia pobawic.
Swoja baze mozna pobrac stad: http://wyslijplik.pl/download.php?sid=QEOzd2wa (rozmiar ok 3MB).

Chodzi mi o wylapanie bledow i jakies drobne poprawki.

  1. Czy mozna cos poprawic odnosnie zaprojektowanych tabel?

  2. Czy mozna cos poprawic odnosnie parametrow kazdego pola w tabelach (format danych, maska, walidacja)?

  3. Czy parametr INDEXED powinien byc zaznaczony na TAK tylko w przypadku gdy jakies pole (kolumna) jest
    uzyta w zapytaniu, a w przeciwnym razie powinien byc zaznaczony na NIE?

  4. Chcialbym stworzyc jakas regule zapobiegajaca wpisywaniu danych, ktore nie sa na liscie.
    Np: jesli na wczesniej stworzonej liscie istniejacych GATUNKOW muzycznych nie ma JAZZu, to uzytkownik
    nie bedzie mogl uzyc tego gatunku przy nowo dodawanej plycie/piosenkach.
    I teoretycznie mialo by to sens, tylko jesli ktos najpierw doda nowy gatunek muzyczny i bedzie chcial
    dodac plyte/piosenki z tego gatunku, to bedzie musial tez uaktualnic regule dla tego pola...
    Tak wiec czy lepiej pozostawic to pole bez zadnych regul (validation rules)?

  5. Raport - Czy jest mozliwosc w Access stworzyc jakas regule zeby zapobiegal dzieleniu 'pewnej calosci'.
    A przez calosc mam tutaj na mysli 'plyta + piosenki z nia zwiazane'. Po prostu nie chce zeby 1 plyta byla
    rozdzielona na 2 roznych stronach...
    Polowiczne rozwiazanie tego problemu, to zrobienie 'page break' po kazdej wyswietlonej plycie + piosenkach
    z nia zwiazanych. Ale to nie jest dokladnie to czego szukam.

  6. Czy mozna ustawic jakas regule do zapytania z parametrem? Np: uzytkownik musi podac wartosc 'rok' i
    chce zeby mozliwymi wartosciami byl jedynie zakres liczb '1900-2100'. Wiem, ze moge to zrobic dla
    wpisywania wartosci w danym polu, ale nie wiem jak/gdzie to ustawic dla 'ZAPYTANIA'.

  7. Czy wyniki zapytan zwykle przedstawia sie w formularzach? Chcialem umiescic link do konkretnego zapytania
    w menu (switchboard), ale tak sie nie da... W menu (switchboard) mozna tylko umiescic link do RAPORTU lub FORMULARZA.
    W swojej bazie uzylem wlasnie formularza do wyswietlenia wynikow poszczegolnych zapytan, ale nie wiem
    czy tak sie zwykle robi? Poza tym, wynikow wyszukiwania nie moglem wyswietlic jako "datasheet view'.

  8. Jakie sa standardowe nazwy dla zapytan? Czy nazwy zapytan z mojej bazy danych sa ok?

  9. Wszelkie inne uwagi na temat mojej bazy danych mile widziane. Chcialbym sie dowiedziec co mozna bylo zrobic lepiej.
    (tylko nie kazcie mi prosze tworzyc calej bazy danych od poczatku, bo na to nie mam czasu ;) ).

Z gory dziekuje za poswiecony czas :)