Dymek czyli HINT w WinAPI

0

Podpowiedź która się wyświetla po najechaniu na dany obiekt to bardzo pożyteczna żecz ale jak to zrobić w WinApi ???

Tworze sobie np. przycisk

   usun:=CreateWindow('BUTTON', 'Usuń Zadanie', WS_CHILD or WS_VISIBLE or WS_BORDER,  {3}(szerokosc div 2) -65, wysokosc-60, 120, 25, hOkno, 700, hInstance, NIL);

no i chciałbym aby po najechaniu pojawił się dymek (Hint) opisujący co go czeka ?

Proszę o pomoc

Wiem , że mało kto się na tym zna ale może znajdzie się odważny na podjęcie tematu

Znalazłęm tylko trzy RZeczy :

TOOLINFO
TOOLTIPTEXT
PENTIP

ale jak tego używać ?

Biernacki Arkadiusz Szczecin (ABJ)

0

Wszystko czego potrzebujesz, to jeden z rewelacyjnych tutoriali Iczeliona.
http://203.157.250.93/win32asm/tut27.html
Ale ponieważ kilka osób zarzuciło mi, że podaję odpowiedzi w assemblerze i nic nie kumają, specjalnie dla Ciebie :P przełożyłem to na C++:

HWND hwndTool, hInstance;
TOOLINFO ti;
char *hint = "To jest dymek ;) \0";
hInstance = GetModuleHandle(NULL);

hwndTool = CreateWindowEx(NULL,"Tooltips_class32",NULL, TTS_ALWAYSTIP,CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, NULL, NULL, hInstance, NULL);

ti.uId = (unsigned int)Button1->Handle; //w Twoim przypadku: ti.uId = usun;
ti.uFlags = TTF_SUBCLASS | TTF_IDISHWND;
ti.lpszText = hint;
SendMessage(hwndTool, TTM_ADDTOOL, NULL, (long)&ti);

Więcej informacji (dynamiczna zmiana tekstu, włączanie/wyłączanie itp.) na podanej stronie i w pliku win32.hlp.
Pozdrawiam!

--
"Imagination is more important than knowledge." - A. Einstein

0

Dzieki przełoże sobie tylko na DELPHI i mam nadzieje że mi się uda .

Pozdrowienia {hello} {brawo}

Biernacki Arkadiusz Szczecin (ABJ)

0

Przełożone na DELPHI działa perfekt !!!

Dzięki {brawo} {hello}

Biernacki Arkadiusz Szczecin (ABJ)

0

ABJ napisał:
&gtDzięki {brawo} {hello}

Polecam się na przyszłość. Piszę również w win32asm więc często odwołuję się do WinAPI.--"Imagination is more important than knowledge." - A. Einstein

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0