Problem Ośmiu Hetmanów

2002-03-19 15:00
Mariusz
0

Może Ty mi pomożesz! Szukam programu znajdującego wszystkie rozwiązania problemu " Ośmiu Hetmanów Szachowych". Chętnie wysłucham ewentualnych wskazówek prowadzących do rozwiązania.

Pozostało 580 znaków

2002-03-19 16:25
achista
0

Moze bys opisal ten problem, bo ja nie wiem o co w nim chodzi.

Pozostało 580 znaków

2002-03-19 16:27
Ja
0

Cze. Też gram w szchy, ale nie wiem jak ci pomóc.

Pozostało 580 znaków

2002-03-19 17:56
zylo
0

chodzi o to ze na szachownicy ma byc osiem hetmanow i rzadne dwa nie moge sie szachowac, napisanie programu rozwiazujacego problem nie jest trudne:
w kazdej kolumnie musi byc jeden hetman, w kazdym wierszu rowniez, wiec:

  • wybierasz hetmana w pierwszej kolumnie,
  • w drugiej tak aby nie byl w tym samym rzedzie co pierwszy i tak dalej az do 8 kolumny
  • sprawdzasz czy nie szachuja siebie po przekatnych

i tak sprawdzasz wszystkie mozliwosci ktorych jest w tym wypadku 8! (to tylko 40320 przypadkow), mozesz tez np napisac bardziej inteligentnie sprawdzajac na biezaco czy nowo postawiony hetman nie lezy na przekatnej innego co dodatkowo znacznie zmniejszy liczbe przypadkow.--Delphi 5 (paskal is good too)

Pozostało 580 znaków

2002-03-19 18:54
SIVY
0

Witam

Rozwiązanie jest bardzo proste jak zauważysz pewną ciekawą własność, mianowicie suma index`ów lub różnica indexów w danej przekątnej jest stała.
A1,1 A1,2 A1,3 A1,4
A2,1 A2,2 A2,3 A2,4
A3,1 A3,2 A3,3 A3,4
A4,1 A4,2 A4,3 A4,4
i tak na przykład przektna z lewej na góre do prawej na dole ma różnice równą 0 a do niej prostopadła na sume równa 5. Myśle że teraz nie powinieneś mieć problemu z napisaniem kilku linijek kodu(wrazie problemów pisz).

POZdroWieNia
-=Milej Zabawy=-

Pozostało 580 znaków

2002-03-19 18:59
SIVY
0

To znowu ja

Zapomniałem napisać że jak już masz taka tablice, to w polu w którym stoi hetman dajesz np: 1 a tam gdzie go nie ma dajesz 0 i sumujesz czałą przekotna jak &gt1 tzn że jest 2 hetmanów.

POZdroWieNIa
-=Miałej Zabawy=-

Pozostało 580 znaków

2002-03-21 18:56
swiety
0

Witam.
Gotowy algorytm znajdziesz w książce np, Algorytmy Kombinatoryczne (autor: Deo Narsingh i nnni).

Pozostało 580 znaków

2002-03-21 22:26
lamer
0

Mam kod źródłowy, pokazuje pierwsze prawidłowe rozwiązanie i działa dla szachownicy o krawędzie N pól, N &lt 20 (powyżej 20 nie wiedzieć czemu dla niektórych liczb się zawiesza)

Pozostało 580 znaków

2002-04-01 01:56
MCkawa
0

Przez przypadek natrafiłem na kod w C++
na stronie http://republika.pl/pasman/index.html --&gt ściągnij plik hetmans.zip--Delphi 6
Pozdrawiam All

Pozostało 580 znaków

Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0