Znajdowanie najlepszego bicia w warcabach

0

Cześć,

Mam do napisania grę w warcaby w C. Wszystko jest cacy, ale specyfiką "projektu" jest funkcja znajdowania najlepszego bicia w danej sytuacji (ruchu gracza). Myślałem, że to zagadnienie podstawowe i szeroko opracowane, a najlepszy możliwy algorytm przedrukowywany jest od lat 80-tych. Tymczasem w necie sporo jest o generowaniu strategii, algorytmie MinMax etc, a ja szukam prostego, acz eleganckiego, najlepszego bicia, bez spaghetti warunków i pętli. Uproszczeniem jest brak damek.

Mieliście to może na studiach? :)

0

Pytanie jak duża jest plansza. Jak to jest normalna plansza to pewnie i chamska rekurencja zadziała. Jak plansza NxN to niestety ale musisz heurystyką jak MinMax.
Czemu? Ano bo spało sie na teorii złożoności obliczeniowej:
http://www.ics.uci.edu/~eppstein/cgt/hard.html#checkers
Czyli niestety ale problem wykładniczy.

0

Ale czego ty oczekujesz? Tak czy owak musisz napisać coś podobnego do MinMax z tą różnica, że nie będziesz miał rekurencji.
Efekt jest taki, że różnica miedzy pełnym MinMax, a algorytmem na twój problem będzie wynosić około 5 prostych linijek.

0

Przepraszam za mało dokładny opis. Rozmiar planszy jest określony - 8x8 (warcaby klasyczne). Tak się teraz zastanawiam, to nie będzie to takie proste - bicie może się przecież rozgałęziać i iść w różnych kierunkach - każde rozgałęzienie trzeba ocenić.

Ok przerobię MinMax, dziękuję za odpowiedzi!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1