Witam, mam następujący niebanalny problem (swoją drogą był tu kiedyś dział z niebanalnymi problemami i nie mogę znaleźć ;> ).
Otóż mam sporą liczbę grafik, które zawierają wyodrębnione kontury - niestety - kontury są mocno przerywane, na tyle, przerwy w liniach rzędu 20 pikseli.
Muszę napisać program do segmentacji podstawowych obiektów. Sceny zawierają 3-8 obiektów, więc nie są skomplikowane, ale scen jest sporo i będą nowe, ręczne wyodrębnianie mija się z cele.
Czy istnieje jakiś algorytm pozwalający na segmentację obiektów typu trójkąt kanizsy ?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%B3jk%C4%85t_Kanizsy
Żadne ze znanych mi metod nie jest w stanie poradzić sobie z takim zadaniem, przekopałem internet i nic.
Myślałem już o sieciach neuronowych, ale żaden znany mi model nie poradzi sobie z takimi obiektami, jeżeli nie zostanie nauczony - o nauce nie ma tu mowy, bo każda scena może zawierać różne kształty.
Słyszeliście o czymś, co można by zaprzęgnąć do takiej pracy ? (chodzi mi o algorytm, nie studentów ;) )