Hi ho,
Czy ktoś z was miał przyjemność spotkać się ze sztuczną inteligencją w grach? chodzi mi o gry logiczne i te mniej logiczne (szachy,warcaby,gry w czasie rzeczywistym, gry karciane - np. poker :] (nie wiem w sumie czy tu się da (?) :P) etc.
Chodzi mi po pierwszy czy znacie jakąś dobrą książkę o AI w grach (na tym mi najbardziej zależy - chciałbym sobie o tym spokojnie poczytać w fotelu :-))
Po drugie czy macie jakieś ciekawe materiały o tym temacie?
Po czwarte czy mógłby się ktoś podzielić swoimi doświadczeniami? Chodzi mi żebyście się podzielili jakie problemy was dopadły w tego typu wyzwaniach, z czym jest najtrudniej sobie poradzić, na czym się koncentrować etc.
Sztuczną inteligencją zacząłem interesować się już jakiś czas temu. Znam i rozumiem dobrze SSN (MLP, RBF, SOM) uczone tradycyjnymi metodami jak również przez AG.
Niestety nie mogę się połapać jak taką sieć neuronową wykorzystać np. w szachach czy tym bardziej w innych grach - szczególnie tych bardziej skomplikowanych :/. Zastanawiam się również czy jeśli da się korzystać z SSN w szachach to czy dałoby radę wykorzystać je np. w pokera :D -> pytam się tylko z ciekawości, bo tu mamy dużo niewiadomych :P -> ale może jest jakieś podejście, które pozwoliłoby na jakąś formę nauki sieci w celu podejmowania decyzji czy wchodzić do gry, czy przebijać, czy pasować itd.
Praktycznie w każdej książce dot. SSN mamy funkcję błędu (y-d)^2 -> pytanie jak to się ma właśnie np. do takich szachów - o pokerze nie wspomnieć?! :/
Z góry dziękuję za każdą pomoc :)
Pozdrawiam