Witam,
Jak poprawnie operowac wskaznikami?
Do czego uzywamy *
a do czego &
(ampersand)?
Jak korzystac ze wskaznikow w funkcjach, a jak w klasach a takze jak w klasach abstrakcyjnych?
Jak w konstruktorach klas abstrakcyjnych korzystac ze wskaznikow *
czy &
a jak w konstruktora klas dziedziczacych by przekazywaly wartosci do konstruktora klasy abstrakcyjnej.
Jak poprawnie zwracac std::wstring
z klasy abstrakcyjnej? '
Dlaczego po wywolaniu GetClassName.c_str()
w klasie abstrakcyjnej po podaniu argumentu w konstruktorze(std::string& className
) i ustawieniu do go pojemnika (std::string g_className
) wywalal krzaki a jak zmienilem typ zwracany na std::wstring&
to dzialalo poprawnie. Dlaczego?
(GetClassName()
mial zwracac g_className
)
Pseudokod klasy abstrakcyjnej:
class CObject
{
private:
std::wstring g_className;
public:
CObject(const std::wstring& className)
: g_className(className)
{
}
std::wstring& GetClassName() { return g_className; }
};
Pseudokod klasy dziedziczacej CObject:
class CWindow : public CObject
{
private:
std::wstring g_wndText;
public:
CWindow(const std::wstring& wndText)
: CObject(L"WindowClass"), g_wndText(wndText)
{
}
std::wstring& GetText() { return g_wndText; }
};
To tyle ;) moze pojawic sie wiecej. Wskazniki to rozlegly temat :/
/////////EDITED!!!
Pozdrawiam.