pomysł na gre MMO- prośba o opinie

0

ekhmm.. zawsze chciałem napisać jakąś gre MMO - w stylu OGame.

Ostatnio zacząłem coś tam skrobać w tym kierunku. Generalnie mam pewien pomysł, ciekawy jestem natomiast opinii użytkowników 4p.

Gra oparta na HTML 5 (głównie Canvas), wyglądem przypominająca transport tycoon

Jak to ma wyglądać : http://www.google.pl/images?hl=pl&q=transport%20tycoon&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1280&bih=820

W grze chodzi o to, że użytkownicy mieliby swoje miasta, które należało by rozwijać. Oczywiście wszystko online, HTML5 + canvas. Z czasem miasta były by coraz większe, dodatkowo jakieś wojska (ale nie RTS, lecz ataki w stylu gry Ogame). Każdy rozwijałby swoje miasto, i powoli robiłyby się one większe (te, które przetrwają oczywiście).

Może brzmi to nierealnie :d , ale może znalazł by się ktoś, kto chciałby współtworzyć ten projekt. (marzyciel [green] ). Nie wszystko jeszcze mam obmyślone, napisałem jednak już pewne podstawy do gry, jak obiekty charakteryzujące "budynki", generator map dla HTML 5 canvas .. - wierzchołek góry lodowej .. ale może coś z tego będzie.

Co o tym sądzicie? .. a może są już podobne gry ?

0

Patrzę na temat i miałem nadzieję że będzie jakiś pomysł początkującego na przebicie WoW + flamewar a tu moderator ;(


Ok, poważnie - pomysł brzmi intrygująco i chyba nie ma czegoś takiego (najbliżej "plemiona" - ale to inny klimat i założenia też inne).

Właściwie to w jakim klimacie to widzisz? TT jest <> współczesny, za to kilka razy wspominasz o futurystycznym O-Game.
@down - po prostu nie wiem z czym to kojarzyć.

może znalazł by się ktoś, kto chciałby współtworzyć ten projekt.

Mnie jak zwykle ciągnie do tego typu projektów, ale obawiam się że na aplikacjach internetowych się nie znam więc chyba nie byłbym w stanie pomóc :)

0
Deti napisał(a)

W grze chodzi o to, że użytkownicy mieliby swoje miasta, które należało by rozwijać. Oczywiście wszystko online, HTML5 + canvas. Z czasem miasta były by coraz większe, dodatkowo jakieś wojska (ale nie RTS, lecz ataki w stylu gry Ogame). Każdy rozwijałby swoje miasto, i powoli robiłyby się one większe (te, które przetrwają oczywiście).
A gdy gra się rozrośnie, zrobić inwazję obcych i zmusić graczy do połączenia sił, inaczej wszyscy zginą... :>

Deti napisał(a)

Może brzmi to nierealnie :d , ale może znalazł by się ktoś, kto chciałby współtworzyć ten projekt. (marzyciel [green] ).
Ja

MSM napisał(a)

Właściwie to w jakim klimacie to widzisz? TT jest <> współczesny, za to kilka razy wspominasz o futurystycznym O-Game.
On mówi o mechanice rozgrywki...
Ja bym zrobił coś ala turówka - użytkownik ma ileśtam punktów ruchu dziennie (lub podobnie) ;)

W czym będzie server-side? Tylko nie php, bo nie przebijemy WoWa :<
(Moja proponować Java)

Ciekawoskta, MSM ma 999 postów na koncie.

0

Html5 to kiepski pomysł. Przecież ludzie nie będą zmieniać przeglądarek tylko dlatego żeby zagrać w twoją grę.
Nie lepiej flash po prostu?...

0

Ale po co zmieniać? Obecnie nowe przeglądarki wspierają HTML5 - a jak ktoś nadal jedzie na IE6 to ma pecha.

0

Jeśli gra będzie dobra, to nieźle można wypromować nowe technologie i przeglądarki. Ja jestem zainteresowany mapowaniem/skryptowaniem i całością statyki (PHP). O ile to będzie jakiś projekt który wreszcie się uda.

0

Ok, to ja mogę być PM, zyskami dzielimy się 50(ja)-50(team).

0

Ja bym kibicował projektowi w JavaFX :)

0
Marooned napisał(a)

Ale po co zmieniać? Obecnie nowe przeglądarki wspierają HTML5

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_layout_engines_(HTML5)

dość daleko to stoi od „wspierają”, ale jakoś idą do przodu..

0

Używacie tutaj ciągle tego trochę niefortunnego buzzworda, "HTML5" (niefortunny, bo np. Apple pokazało "dema HTML5", które tak naprawdę w większości były demami CSS3...), a tak naprawdę wszystko po stronie klienta sprowadza się do pisania kodu JavaScript. Element canvas to tylko coś, po czym będzie się mazać. W zasadzie jest to nawet niezbyt istotne -- chodzi tylko o wywoływanie paru, może parunastu metod tego obiektu. Canvas po prostu umożliwia nam w miarę wydajne mazanie po ekranie z dokładnością co do piksela. Pewnie większość pracy i uwagi będzie wymagała obsługa zdarzeń, ogólna asynchroniczność, kod komunikujący się z serwerem itd. To tu będzie trzeba się zmierzyć choćby z tym, że dziedziczenie w JavaScripcie jest prototypowe, nie klasyczne, że to język funkcyjny i w dodatku bardzo dynamiczny. Same wywołania niskopoziomowe sprowadzające się do czegoś na canvasie to będzie pikuś, relatywnie rzecz biorąc.

A propos canvas: niestety, IE -- nawet te nowsze (!) -- nie wspierają elementu canvas, ale są rozwiązania, które to obchodzą, zwykle za pomocą VML-a. IE9 ma już canvas wspierać natywnie.

Co do gry, to sugeruję się mocno zastanowić: albo armie i walka mają być integralnymi częściami rozgrywki, albo nie. Wprowadzenie tego jako dodatku raczej nie ma wielkiego sensu.

Swoją drogą, napisałeś, że to "nie RTS"... I tak mi przyszło coś do głowy -- coś, co zupełnie przeczy Twojemu pomysłowi, więc na wiele się ta myśl nieprzyda. Napiszę to jednak jako ciekawostkę. Chcesz grę niemilitarną, w której gracze się rozbudowują? Jest coś takiego, i to bardzo popularnego: znane na Facebooku "Farmville". Chcesz jakąś grę z walką? Jest, ale właśnie w stylu OGame.

A RTS-ów, o ile wiem, nie ma. Może dlatego, że trudno sobie wyobrazić przeglądarkowego RTS-a w stylu MMO ;).

W ogóle te wszystkie gry zdają się być dość podobne. Głównie dlatego, że rozgrywka toczy się przez cały czas, 24h na dobę, a sam gracz przecież nie będzie siedział przy kompie non stop -- gra musi też chodzić "sama". Tak to jednak jest, gdy w grę wchodzi zarządzanie czymś statycznym: miastem, farmą itd. To nie może po prostu zniknąć, gdy gracz odchodzi od monitora.

Znacie jakieś gry przeglądarkowe, gdzie rozgrywka toczy się bardziej real-time? Tak jak choćby w WoW-ie: jesteś przy kompie, to grasz na żywo. Nie ma cię, to cię nie ma w świecie gry, nie możesz zostać zaatakowany, zabity itd.

Oczywiście, zakodowanie dynamicznej rozgrywki w czasie rzeczywistym byłoby trudniejsze -- również pod względem wydajnościowym -- od wszelkich wariacji na temat tur.

0

C# (.NET) po stronie serwera.

Na razie stworzyłem biedne generowanie map i prostą animację :d

http://tinyurl.com/3ydj8qk
(widać na dole jak punkt się przesuwa z lewa na prawo)

To wszystko oczywiście jest na razie zbyt proste, ale początki są [soczek]

0
Deti napisał(a)

C# (.NET) po stronie serwera.

8-O

0

C# (.NET) po stronie serwera.

:]

Na razie stworzyłem biedne generowanie map i prostą animację

http://tinyurl.com/3ydj8qk mapa wygląda na statyczną a nie generowaną?

(Btw. nieźle wygląda źródło)

0

http://tinyurl.com/3ydj8qk mapa wygląda na statyczną a nie generowaną?

Nie miałem hosta asp.net, więc skopiowałem wygenerowany kod i tak wystawiłem.

0
Deti napisał(a)

http://tinyurl.com/3ydj8qk mapa wygląda na statyczną a nie generowaną?

Nie miałem hosta asp.net, więc skopiowałem wygenerowany kod i tak wystawiłem.

No właśnie... Będziemy ze świecą szukać hostingu potem...

0

Gra takiego typu to i tak na VPS-ie/dedyku, więc ma to mniejsze znaczenie. Kupić VPS-a czy dedykowany serwer z Windows da się bez większych problemów. Na hostingu współdzielonym od razu zabrakłoby czegoś, a najpewniej - zasobów ;-)

A co do gry: myślałem swego czasu o grze MMO strategicznej, podobnej w zasadzie do Cywilizacji. Osadzonej w świecie s-f, docelowo na wielu planetach. Rozwijanie jednego i więcej miast. Pomysłu na jednostki nie było, strategia turowa MMO jest dość niewygodna, RTS byłby denerwujący.

Zarys:
Pojawił się tajemniczy obiekt (a'la monolit z 2001), wiele ras (!) wysłało sobie statki, by go zbadać. Zostały one przeniesione na tajemniczy nowy świat i teraz są rozbitkami muszącymi od nowa budować cywilizację gdzieś tam daleko. Na planecie znajdują się tajemnicze szczątki, ruiny i tego typu rzeczy.

Rasy są podzielone na nacje. Dysponują różnymi technologiami, preferują inny styl gry. Istnieje możliwość kontaktów pomiędzy graczami (ambasady, emisariusze, ...szpiedzy).

Plus to, czego brakowało mi w Civ: oddawanie miast, ustanawianie granic, przenoszenie zasobów pomiędzy miastami. Kilkanaście (dziesiąt?) nacji na jednej planecie, wiele planet. W późniejszych etapach gry - podróże międzyplanetarne i teleporty.

Monetyzacja: dodatkowe możliwości za prawdziwe pieniądze (nie sprecyzowałem).

Jeżeli chodzi o kwestię scenariusza i części fabularnej to ja chętnie mogę pomóc. We wrześniu, jak będę siedział w domu ;-)

0

jezeli walki maja byc w stylu ogame - to super. ogame jest jedna z lepszych tego typu gier (tj tych przegladarkowych).. ah, poprawka, byla, dopoki nie nawsadzali tam nie wiadomo czego i dodatkowo zrobili opcję - zapłać, to Ci surowce będą szybciej wydobywać :/

powodzenia :)

0

Ja z kolegą robię MMORPG w przeglądarce już jakieś 4 lata (z przerwami) i ciągle nie możemy jej skończyć :) Chociaż w tej chwili mamy już około 80% zrobione. Trzeba mieć dużo cierpliwości i zapału, no i oczywiście dobry pomysł. Samemu może być ciężko taki projekt ukończyć.

0

Animacja java-script raczej nie zastąpi animacji uzyskanej prze flash jub java, no w każdym razie wymagać będzie o wiele więcej pracy. Pewnie dlatego właśnie tych technologii używają. Poza tym decydujące znaczenie ma obecnie ładna animacja i bardzo dobra jakość grafiki, co jest trudne do uzyskania bez zaplecza fachowców.

0

Mariuszu:
A w delphi nie da się pisać pod Silverlighta?

0

Nie da, ale (przynajmniej teoretycznie) da się w Delphi Prism. To zupełnie inny zwierz niż zwykłe Delphi, ale składnię ma podobną.

0

dałoby radę python + django + dodatki do generowania map?

0

Pomysł mi się podoba. Ale ciut brak szczegółów co i jak.

Co z .NETa dokładniej?
Bo trochę do wyboru jest, zwykłe WebFormsy, MVC czy może SilverLight ?

Ja tam za Ogame jakoś nigdy nie przepadałem - tyle tam strategii co w obieraniu ziemniaków.

Fajny pomysł ma TinyWarz. Choćby to że brak tam demolującego życie szaleństwa z "fleet save" ( wrrr, flota ma atakować a nie latać tam i z powrotem żeby ktoś nie złapał!!! ) oraz jest możliwość game overa ( chyba braku bombardowania atomówkami z orbity najbardziej mi w Ogamowatych gierach brakuje - prawie mój ulubiony element w Master of Orion, pierwszym jest broń bilogiczna ]:> )

Jakby było rozplanowane transportowanie itemków? Jakaś tam ilość na godzinę? Czy jeżdząca sobie ciufcia którą ktoś może zdjąć bombowcem?

I żeby nikt nie zapomniał! W Tycoonie chodzi o pieniądze! :>

0

A nie myślałeś może nad użyciem jakiegoś silnika 3d? Z tego co zauważyłem obecnie sporo gier w tym powstaje i sądzę że to będzie przyszłość gier przeglądarkowych. Zyskujesz dość sporo, bo pod silnikiem pisze się szybciej, a i zyskujesz dużo większe możliwości. Także tryb MP można rozbudować o bezpośrednią interakcje modeli graczy. Wadą jest na pewno konieczność ściągnięcia dodatkowego playera, większa waga aplikacji oraz tworzenie modeli zamiast samych tekstur. Patrząc jednak na efekt końcowy zyskujesz dość oryginalny produkt i bijący na głowę większość gier przeglądarkowych.

Tutaj masz jakaś przykładowo grę, wyszukaną na szybko:
http://www.disney.co.uk/the-sorcerers-apprentice-driving-game/

0

Tylko po co robić z przeglądarki osobny system operacyjny w takim razie? I tak bez instalowania jakiś pluginów się nie obejdzie - już lepiej wydać klasyczną instalowalną grę.

0

http://www.netmiasto.pl/

Deti, chyba ktoś zrealizował Twój pomysł;]

0

Dla mnie ciekawym pomysłem na gre byłoby przerobienie gry "the-west.pl/" na MMO-RPG ;)
w takiej grze walki fortowe wyglądały by genialnie ;)
i samo szkolenie postaci w trybie PvE też byłoby wciągające..

fabuła gry już jest w samych zadaniach z gry tylko je troche ponaciągać.. ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1