Dzień dobry, temat napisanie własnej gry fascynuje mnie od dawna. Problem w tym że próbowałem Unity i C# ale nie leży mi to. To znaczy silnik sam w sobie jest naprawdę świetny ale do zaawansowanych projektów. Ja jako początkujący nie potrafię wykorzystać go i zrozumieć.
Jako że nie mam ciśnienia na to a traktuję to raczej jako hobby/rozrywkę pomyślałem o Pythonie. Wielu go poleca jako język dla początkujących i muszę powiedzieć że w moim przypadku to się sprawdza. Jego składnia jest dla mnie bardziej zrozumiała i dużo prostsza niż w przypadku C#. poza tym Python jest wykorzystywany w wielu innych "dziedzinach" jak naprzykład AI/robotyka i kilku innych. Pomyślałem że może istnieje silnik do tworzenia gier w którym można pisać skrypty w Pythonie i po kilku minutach szukania znalazłem Blender Game Engine.
Co możecie powiedzieć o nim i o moim "pomyśle"? Czy mogę zacząć od Pythona i tego silnika ?
Nie zależy mi na jakiś skomplikowanych grach, raczej na przyjemnie spędzonym czasie przy pisaniu skryptów i "nadawaniu fizyki" obiektom.
Możecie polecić jakieś materiały/ książki/ poradniki o tworzeniu gier w języku Python? Bo książki o nauce samego języka już kupiłem w formie papierowej i to z nich uczę się Pythona :)
Pozdrawiam.