Gra klient-serwer MMORPG - "Pregor"

Odpowiedz Nowy wątek
2020-02-14 14:54

Rejestracja: 6 miesięcy temu

Ostatnio: 3 dni temu

1

Cześć,
Napisałem sobie grę klient-serwer w C++. Tu jest strona gry:

http://www.pawelbiernacki.net/software/pregor/index_pl.jsp

To MMORPG. Żeby grać wystarczy skompilować sobie klienta (wymaga bibliotek SDL_image, gtkglextmm-1.2, libxml-2.0, ftgl, SDL_mixer). Serwer działa na moim VPS (www.pawelbiernacki.net), port 5001.

W grze są misje, po osiągnięciu odpowiedniego poziomu (1000 XP) można rzucać w potwory sztyletami i jeździć konno. Może mój model konia nie jest zbyt ładny.

Jestem starym programistą (46 lat) i nie mam pytań technicznych. Problem jest taki - nikt, ale to nikt nie zarejestrował się na moim serwerze. Mój syn (17 lat), który jest ekspertem od gier powiedział, że moja gra to "ciekawostka techniczna". Nie mówię, że chcę od razu mieć społeczność i rzesze grających. Ale żeby NIKT nie spróbował??? Co robię źle?

Paweł Biernacki

Pozostało 580 znaków

2020-02-14 15:01

Rejestracja: 2 lata temu

Ostatnio: 14 godzin temu

Paweł Biernacki napisał(a):

Co robię źle?

Wypuszczasz nieskończony produkt.

Tzw produkt unlimited - NiezlyByk 2020-02-14 17:50

Pozostało 580 znaków

2020-02-14 15:07

Rejestracja: 6 miesięcy temu

Ostatnio: 3 dni temu

0
iksde napisał(a):
Paweł Biernacki napisał(a):

Co robię źle?

Wypuszczasz nieskończony produkt.

No prawda. Nie będę się spierał. Myślałem o czarach, zrobieniu jakiegoś mechanizmu transakcji, lataniu itp. Popracuję jeszcze nad tą grą.

Pozostało 580 znaków

2020-02-14 18:46

Rejestracja: 1 miesiąc temu

Ostatnio: 2 tygodnie temu

3

Sam fakt, że trzeba ściągać pliki niewiadomego pochodzenia, na komputer jest odstraszający. Ponadto strona nie budzi zaufania (nie jest piękna). Nie wiem jak z reklamą, ale ja mimo iż wiele gier ograłem, to tej nie znalazłbym bez bezpośredniego linku. Brakuję jak dla mnie zachęcenia do zagrania (jeśli już ktoś ją znajdzie). Nie wiem jak z instalacją, ale chyba konsolowo komendy trzeba wpisywać, co zawęża grono potencjalnych graczy do osób bardziej technicznych. Możliwe też jakieś inne problemy techniczne, ale na ten temat wypowiem się po zagraniu (w poniedziałek znajdę czas). Mam nadzieję, że po Twoim poście chętnych nie zabraknie, bo napewno kosztowało Cię to masę wysiłku.

Pozostało 580 znaków

2020-02-15 14:15

Rejestracja: 6 miesięcy temu

Ostatnio: 3 dni temu

0

Dzięki za uwagi. Poprawiłem trochę stronę.

Pozostało 580 znaków

2020-02-15 14:38

Rejestracja: 1 miesiąc temu

Ostatnio: 2 tygodnie temu

1

Wygląd bardziej przyciąga, użytkownika, trochę menu z tym zdjęciem się zlewa, początkowo nie byłem wstanie go dostrzec, zalecałbym zmianę jego tła lub oddzielenia lekko od obrazka. Innym sposobem byłoby pogrubienie tekstu w menu lub zmiana powiększenie czcionki.Możliwe, że karuzelę z zdjęciami bym jakąś zrobił trochę inną, (bez czekania określonego czasu nie wiedziałbym że jest tam więcej zdjęć). Miło byłoby jakbyś na stronie w sekcji download dał linki do potrzebnych bibliotek, (jeśli są wymagane a nie są dostępne w paczce, którą się pobiera).
P.S co potrzebuję by to uruchomić, początkowo myślałem, że przez cmd, bo jeśli na komputer muszę ściągać jakiś kompilator VS lub VSC to nie jest to przyjazne dla użytkownika albo rekrutera

edytowany 1x, ostatnio: Kamil Kubica, 2020-02-15 14:49

Pozostało 580 znaków

2020-02-20 08:52

Rejestracja: 5 lat temu

Ostatnio: 40 minut temu

6

wystarczy skompilować sobie klienta

Brzmi jak żart. Całkiem niezły, ale żart.

powiedział, że moja gra to "ciekawostka techniczna"

Z plusów, to widzę taki, że wychowałeś syna-dyplomatę.


My to na arm napiszemy wszystko i zrobimy co chcemy tyle że 90% kodu to biblioteki z netu albo robota kompilatora Zdajesz sobie sprawę że tak na prawdę wyższy poziom języka może świadczyć jedynie o tym jak niskim poziomem wiedzy może dysponować bałwan,który nazwie się w rezultacie programistą i napisze działający program wciskając zleceniodawcy że tam to akurat musi być 100MHz ARM z 1M pamięci bo tak na prawdę jego pusta łepetyna nie potrafi zrealizować czegoś na innym słabszym mikrokontrolerze
I po co ten komentarz ? - Michał Warmuz 2020-02-26 23:31

Pozostało 580 znaków

2020-02-20 09:51

Rejestracja: 6 lat temu

Ostatnio: 51 minut temu

5

Żeby grać wystarczy skompilować sobie klienta (wymaga bibliotek SDL_image, gtkglextmm-1.2, libxml-2.0, ftgl, SDL_mixer). Serwer działa na moim VPS (www.pawelbiernacki.net), port 5001.
...
Ale żeby NIKT nie spróbował??? Co robię źle?

Chyba sam sobie odpowiedziałeś. Wymóg kompilacji od razu odsiewa osoby, które nie są programistami, czyli większość ludzi.

Ba, nawet tym, którzy są programistami, nie będzie się chciało kompilować, instalować ileś zależności, żeby sprawdzić randomową grę.

Poza tym - strona wygląda jak z początków XXI wieku, co nie byłoby złe, gdyby to była widoczna parodia/pastisz, jakby było widać, że nawiązujesz do przeszłości np. https://edz.neocities.org/ czy https://thevaporwave.neocities.org/ Ale to musi być ciekawe (na tej stronie tylko ta animacja ognia przykuwa uwagę).

Natomiast jeśli nie jest to pastisz - to strona nie jest zbyt cool. Ani nie jest nowoczesna ani retro w fajnym stylu. Czyli nie kojarzy się z niczym godnym uwagi, co najwyżej jako ciekawostka. Poza tym kiepsko się czyta te litery na takim tle.

No i na tej stronie prawie nic nie ma. To taki landing page, tylko że landing page powinien robić dobre wrażenie, a tu nie robi.

Więc może zrobić jakąś skompilowaną wersję do ściągnięcia + zrobić jakąś nowocześniejszą stronę/blog, na której by faktycznie można było się zachęcić? (więcej screenów? opowieści z produkcji, opisy problemów technicznych? Albo jakieś ciekawe historie o świecie gry, whatever ). Pomijając już to, że grafika gry jest archaiczna, ale to jeszcze można obronić tym, że to wczesna wersja gry albo gra w stylu retro.


((0b10*0b11*(0b10**0b101-0b10)**0b10+0b110)**0b10+(100-1)**0b10+0x10-1).toString(0b10**0b101+0b100);
edytowany 3x, ostatnio: LukeJL, 2020-02-20 09:56

Pozostało 580 znaków

2020-02-25 12:52

Rejestracja: 10 lat temu

Ostatnio: 49 sekund temu

3
Paweł Biernacki napisał(a):

Problem jest taki - nikt, ale to nikt nie zarejestrował się na moim serwerze. [...] Ale żeby NIKT nie spróbował??? Co robię źle?

Odpowiedź masz tu:

Paweł Biernacki napisał(a):

Żeby grać wystarczy skompilować sobie klienta (wymaga bibliotek SDL_image, gtkglextmm-1.2, libxml-2.0, ftgl, SDL_mixer).

No i strona gry wygląda bardzo podobnie do mojej, którą zrobiłem na zajęciach informatyki w pierwszej klasie technikum (~17 lat temu) gdy liznąłem nieco HTMLa.


edytowany 1x, ostatnio: several, 2020-02-25 12:54

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0