automatyczne przerobienie diagramu przypadków użycia

0

Witam,
W jakim programie najlepiej zrobić diagram UML przypadków użycia, czy istnieje jakieś narzędzie, które w automatyczny sposób przerobi go na diagram klas i diagram sekwencji?

0

Nie widzę takiej możliwości w żadnym narzędziu. Przeskok pomiędzy przypadkiem użycia a diagramem klas, nie jest możliwy do zautomatyzowania.
Możesz natomiast tworząc scenariusz dla przypadku użycia, wygenerować z niego diagram aktywności. Takie (i inne) możliwości daje Enterprise Architect https://www.sparxsystems.com/
Da się także uruchomić symulację dla takiego diagramu i weryfikować wiele wymiarów projektu... Ogólnie to dość duży kawałek softu.

PS. Nie mam nic wspólnego z producentem. Wyłącznie informuję.

1

o_O ale w jaki sposób niby? Diagram przypadków użycia przeciez nie opisuje w żaden sposób JAK coś się ma dziać. Mówi tylko jakie funkcje udostępnia system poszczególnym grupom użytkowników.
Z kodu można by wygenerować diagram sekwencji i diagram klas i można by próbować zrobić generator w drugą stronę co najwyżej.

1

A po co jakieś klasy? Wszystko z diagramu przypadków użycia można zapisać synchronicznie w main.

0

Jakie klasy można by jeszcze utworzyć (opis zgłoszenia) - jeśli chodzi o diagram klas:
Użytkownik
Pracownik
Zgłoszenie
Kierownik
Problem

Wprowadzanie zgłoszeń
Zgłoszenie jest wprowadzane do systemu bezpośrednio przez użytkownika
zgłaszającego przez stronę WWW (użytkownik zgłaszający nie musi być
zalogowany) lub przez pracownika na podstawie informacji telefonicznej. Opis
zgłoszenia składa się z daty i godziny zgłoszenia, nazwiska zgłaszającego, numeru
kontraktu oraz opisu problemu. Wraz ze zgłoszeniem użytkownik może przesłać
dowolną liczbę załączników. Po zapisaniu zgłoszenia, jeżeli dokonał go
użytkownik, zostaje do niego wysłane pocztą elektroniczną potwierdzenie.
Opis zgłoszenia może być modyfikowany przez dowolnego pracownika firmy
poprzez dodawanie do jego historii nowych rekordów, które nie nadpisują
dotychczasowych. Stan zgłoszenia może być modyfikowany przez właściciela
zgłoszenia lub kierownika działu.

Stan zgłoszenia
Zgłoszenie ma przypisany stan, który określa na jakim etapie rozwiązania ono się
znajduje. Zgłoszenie natychmiast po otwarciu znajduje się w stanie
Nieprzydzielonym. Jeżeli zostanie przydzielony jego właściciel, stan zmienia się
na Przydzielony. W stanie tym pozostaje aż do jednej z trzech sytuacji:
• zgłoszenie jest duplikatem innego zgłoszenia - wówczas przechodzi do
stanu Duplikat
• zgłoszony problem nie został stwierdzony - wówczas przechodzi do stanu
Odrzucony
• problem został rozwiązany - wówczas przechodzi do stanu Zamknięty

Po zamknięciu wymagana jest weryfikacja poprawności przeprowadzona przez
kierownika działu. Pomyślna weryfikacja przeprowadza zgłoszenie w stan
Zweryfikowany. NIepomyślna weryfikacja powoduje zmianę stanu ponownie na
Przydzielony. Problem może zostać wznowiony nawet po zweryfikowanym
zamknięciu zgłoszenia, jeżeli zajdą nowe okoliczności wymagające zajęcia się
sprawą.
Zmiany właściciela zgłoszenia dokonuje kierownik działu. Zmiana powoduje
wysłanie wiadomości do starego i nowego właściciela, oraz użytkownika
zgłaszającego

Procedura zamykania zgłoszenia
Jeżeli właściciel zgłoszenia rozwiąże problem, wówczas informuje o tym
użytkownika zgłaszającego i zamyka problem. Odpowiedź od użytkownika
wyrażająca niezgodę na zamknięcie zgłoszenia powoduje jego wznowienie.

Priorytety zgłoszenia
System definiuje trzy poziomy priorytetu zgłoszenia: niski, wysoki i krytyczny.
Klasyfikacji dokonuje pierwszy właściciel zgłoszenia na podstawie opisu
problemu, zapisu w kontrakcie i zgody użytkownika zgłaszającego. Na żądanie
użytkownika priorytet może zostać podwyższony, jeżeli wyrazi na to zgodę
kierownik działu. Priorytety określają maksymalny czas rozwiązania problemu
opisanego w zgłoszeniu. W przypadku priorytetu niskiego nie jest on
ograniczony, w przypadku wysokiego wynosi 14 dni, w przypadku krytycznego -
3 dni. Przekroczenie tych terminów powoduje automatyczne powiadomienie
kierownika działu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1