Jak utworzyć obiekt dziedziczący z klasy abstrakcji w Javie

0

Cześć, w c++, żeby utworzyć obiekt, który dziedziczy z klasy abstrakcji wystarczyło zrobić tak:

Kula k("Kula",0,3);
Figura *wsk = &k;      //wskaźnik z klasy abstrakcji
wsk->pokazMetode(); // pokazuje metode wirtualna

Jak sprawa ma się w Javie? Jak by wyglądała podobna implementacja?

0

Do nauki podstaw języka programowania służy dokumentacja, a nie forum. Póki co wszystkie Twoje wątki pokazują, że masz gdzieś dokumentację i wolisz tracić czas czekając na odpowiedzi, zamiast się czegoś faktycznie nauczyć.

Nindzia napisał(a):

w c++, żeby utworzyć obiekt, który dziedziczy z klasy abstrakcji wystarczyło zrobić tak:

Z klasy abstrakcji? A nie przypadkiem z klasy abstrakcyjnej?

0

identycznie tylko zamiast wskaznika jest referencja...

0

W Javie wszystkie niestatyczne i nieprywatne metody są wirtualne, więc rzutowanie w górę nie sprawi, że wywoła się inna implementacja metody. Tzn np x.toString() da zawsze ten sam wynik co ((Object) x).toString(), obojętnie jakiego typu jest x.

0

Z tego co rozumiem, OP tworzy instancję klasy abstrakcyjnej, po to aby wywołać metodę po prostu z klasy bazowej. Tyle że do tego są dziedziczone metody publiczne, ew. wirtualne, a nie takie cuda na kołku. Instancji klas abstrakcyjnych się nie tworzy, bo z definicji są niekompletne (o ile w ogóle klasa Figura jest abstrakcyjną).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1