Gra a silnik graficzny.

0

Witam. Naszła mnie ochota na zrobienie gry 2d/3d. Nigdy nie robiłem gier 2d/3d ale czas zacząć. I przez to mam dylemat. Napisać własny silnik, którego pisanie pewnie zajmie mi rok a może więcej czasu czy może użyć gotowego silnika (unity, unreal itd.). Proszę o radę gdyż męczy mnie ta myśl.

1

Chcesz zrobić grę czy zrobić silnik?

0

Weź gotowy silnik i nie kombinuj za bardzo, bo tylko stracisz czas; Jak już będziesz wiedział jak tworzy się gry to wtedy będziesz się mógł nad tym zastanawiać.

0

Wydaje mi się że większość istot kodujących polega jednak na unity unreal etc. sprawdzony dobry towar. To co stworzysz sam w pojedynkę (o ile w ogóle stworzysz) będzie miało prawdopodobnie niższą wartość niż ww silniki. Jest sens?

Zacznij od gotowego uznanego silnika, jeśli zauważysz rzeczy które Ci przeszkadzają wdrażaj swój własny nowy silnik.

Skąd masz wiedzieć co robić w silniku skoro nawet z żadnego nie skorzystałeś? (kodząc, bo zapewne grałeś). Co Ci się podoba a co nie, co mogłoby być lepsze - to wszystko poznasz pisząc w innych silnikach.

Jeśli chcesz tylko gry pisać, to nie pisz silnika tylko korzystaj z gotowców. Po co robić nóż skoro można kupić? (Chyba że Twoim celem jest robienie noży) a jeśli chcesz silnik, to najpierw je poznaj.

0

mozesz pojsc w pol srodek i skorzystac z tego co jest pod moim repozytorium

https://bitbucket.org/mzawadzki91/puzzle4p/src
do 2d nadaje sie idealnie ;) Oczywiscie silnik jak i gra potrzebuje paru zmian, ale podstawy tam sa (teraz na dniach bede dopisywal animacje). Jak chcesz to mozesz dolaczyc rozwijac silnik ;) A nawet sama gre.

a jezeli chcesz zrobic jedynie gre. Zacznij od Unity.
Jezeli nie masz duzej wiedzy programistycznej i moj kod Cie "przerasta". Zacznij od Unity.
Jezeli nie masz czasu na tworzenie. Zacznij od Unity

0

To zależy co umiesz. Jeżeli nigdy nie programowałeś to bierz jakiś prosty silnik i wyklikaj sobie grę bo innego wyjścia nie ma.
Jeżeli coś już robiłeś i chcesz się nauczyć więcej to pisz grę od podstaw. Grę 2D nie jest trudno napisać, gorzej z 3D.

0

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Dotąd tworzyłem jedynie programy przez co jako takiej wiedzy o grach nie mam. Skorzystam z gotowego silnika i później jak mi się to nie znudzi to napiszę własny ;)

Przepraszam za podwójny post ale muszę się zapytać. Czy java i lwjgl/libgdx będzie dobrym wyborem do późniejszego tworzenia gry? C++ jest fajny ale nie lubię go za bardzo.

1

wez zabierz sie za Unity.
Powaznie.
Dopiero jak poprogramujesz troche, zrobisz cos i bedziesz miec jako takie pojecie wtedy bedziesz znal odpowiedzi na swoje pytania

uzywaj c# do programowania w Unity.

0

Serdecznie dzięki za rady ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1