Lista jednokierunkowa

0

Robie własną implementację listy-Listejednokierunkowa,jednak po przetestowaniu nie działają dwie metody dodaj. Oto mój kod //4programmers.net/Pastebin/15389

0

Nie wrzucałem tego do IDE tylko spojrzałem więc mogę się mylić ale

 public void dodaj(Object wartosc)
    {
        Wezel nowy = new Wezel(wartosc);
        if(this.czyPusta()){
            poczatek= nowy;
            koniec=nowy;
        }
        else{
            koniec.nast=nowy;
            nowy.nast=null;
            koniec=nowy;
        }
       
        ilosc++;
    }

ten kod w else jest jakiś dziwny. Dlaczego tak? jako "next" od obecnego końca ustawiasz nowy, a potem znowu koniec to nowy? Czy to nie znaczy, że dwa ostatnie węzły będą takie same?

Co według Ciebie znaczy nie działa?

0

Zmieniłem trochę tą metodę dodaj(Object), ale efekt ten sam , może w takim razie z metodą toString()jest coś nie tak? https://4programmers.net/Pastebin/15391

0

Pokaż jak używasz tej listy i podaj jaki jest oczekiwany wynik.

0

Tak na pierwszy rzut oka to w toString listy, przeskakujesz pierwszy element.

2

Na ekranie nic się nie pojawia, bo nic na niego nie wypisujesz. Taki zapis list.toString(); skleja tylko Twoje dane do stringa, ale nie zobaczysz ich na ekranie.

Swoją drogą to podałeś kod który nawet się nie skompiluje. Jest sporo błędów w składni jak i w logice. Przykłady pierwsze z brzegu:

  • w klasie Pracownik masz nazwany konstruktor Student
  • liczba 54616168166 jest za duża żeby weszła do inta
  • tutaj masz o jeden parametr więcej niż wymaga konstruktor:
        Pracownik AC = new Pracownik(56168476766, "Dariusz", "Krzak", 5500, 99);
1

@PArtniak: zdecyduj się w końcu w czym mam Ci pomóc, bo co chwilę piszesz co innego. Podsyłasz komunikat błędu, do kodu który już zmodyfikowałeś w międzyczasie i oczekujesz pomocy - to tak nie zadziała. Przysyłasz komunikat sygnalizujący że w 219 linijce leci NPE, a klasa którą nam pokazujesz do sprawdzenia nie ma nawet tyle linijek kodu...

Jeżeli zdecydujesz w czym mamy pomóc, to podeślij te rzeczy:
-cały komunikat błędu
-całą klasę w kórej wystąpił błąd
-to jak wywołujesz swój kod, czyli co tam siedzi w main

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1