Utknąłem w problemie

0

Witajcie moi drodzy forumowicze

Otóż mam problem- siedziałem nad tym, myślałem, dumałem, medytowałem..

I NIC!

Ćwiczebny program napisałem z e-booka pt. "Od zera do gier kodera" i chcę go tak dla siebie udoskonalić.

Mianowicie nie chcę za każdym razem go ponownie uruchamiac, tylko żeby była tam jakaś pętla która sprawi że po wykonaniu zadania program będzie kontynuował działanie przechodząc do początku - gdy nacisnę np. TAB lub jakiś inny.

Pomóżcie prosze bo pustka w głowie..

A OTO TEN KOD



#include <iostream>
#include <conio.h>

using namespace std;

int main()
{
    int nLiczba;

    std::cout << "Witaj- Komputer prosi o wpisanie dowolnej liczby calkowitej." << std::endl;
    std::cout << "Wprowadz ja, a zostanie przyporzadkowana do jednego z 4 dzialow:" << std::endl;
    std::cout << "1. Liczb ujemnych" << std::endl;
    std::cout << "2. Liczb jednocyfrowych" << std::endl;
    std::cout << "3. Liczb dwucyfrowych" << std::endl;
    std::cout << "4. Liczb pozostalych" << std::endl;

    std::cout << "Wprowadz liczbe calkowita ";
    std::cin >> nLiczba;





            if (nLiczba<0)                                              
            {
                std::cout << "Jest to liczba ujemna." << std::endl;
                std::cout << "Wcisnij dowolny klawisz by kontynuowac";
                return 0;

            }



            else if (nLiczba < 10) 
            {
                std::cout << "Jest to liczba jednocyfrowa." << std::endl;
                std::cout << "Wcisnij dowolny klawisz by kontynuowac";
                return 0;

            }



            else if (nLiczba > 9 && nLiczba < 100) 
            {
                std::cout << "Jest to liczba dwucyfrowa." << std::endl;
                std::cout << "Wcisnij dowolny klawisz by kontynuowac";
                return 0;

            }


            else if (nLiczba > 100)
            {
                std::cout << "Jest to liczba ze zbioru liczb pozostalych." << std::endl;
                std::cout << "Wcisnij dowolny klawisz by kontynuowac";
                return 0;

            }

                               
}
0

Myślę, że możesz np. użyć pętli do..while, Fragment, który ma się powtarzasz wrzucasz do wnętrza pętli na koniec dodajesz np. cin >> key i w warunku pętli sprawdzasz wartość zmiennej key. Jeśli jest "tabem" to pętla się dalej wykonuje, a jeśli nie to pętla się kończy. Jak co tu masz przykład użycia pętli do while: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Poziom-2/Petla-do-while/18

Teraz jeszcze zauważyłem, że oczywiście musisz się pozbyć tych return'ów, bo inaczej pętla za bardzo nie pomoże ;)

0
_dominik napisał(a):

Myślę, że możesz np. użyć pętli do..while,

Czyli słaby ebook

0

Dziękuję pięknie Wszystkim Wam za porządne pomocne odpowiedzi :)
Skorzystam z nich wszystkich i w sumie może jakąś nową książkę kupię? jak będzie kaski.. :)

Pozdrawiam serdecznie drogich forumowiczów :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1