Zamiana współrzędnych w C

0

Hej,
z racji elearningu musze napisac program w C, a dokladniej napisać funkcję, która otrzymuje kartezjańskie (x,y) współrzędne punktu na płaszczyźnie a zwraca współrzędne tego punktu w układzie biegunowym (długość, kąt). Nie mam pojecia jak sie do tego zabrac.

3

Czego oprócz wzorów Ci potrzeba?

0

W sumie to mniej wiecej mam pomysl jak to napsiac ale jak zmienic wartosci to dla mnie niepojęte.

0

No to właśnie te zalinkowane wzory Ci to mówią.

0

No to teraz jak to zrobic zeby po zmianie wartosci zwracalo mi to te obie wartosci do printf w main, skoro moge zwrocic tylko jedna z nich?

2

Można to podzielić na dwie funkcje: jedna obliczająca długość, a druga obliczająca kąt.

0
Botek napisał(a):

Można to podzielić na dwie funkcje: jedna obliczająca długość, a druga obliczająca kont.

w sumie racja, dzieki

3

Albo zwrócić std::pair lub własnego structa, co jest lepszym rozwiązaniem.

0

Oblicz odległość punktu od początku ukladu współrzędnych, a następnie policz arcus funkcji trygonometrycznej i już.

Możesz zwrócić strukturę.

Odległość z pierwiastka i pitagorasa.

0

screenshot-20200405170030.png

Doszedłem do tego momentu i średnio wiem w czym problem

1

Masz funkcję int biegunowy ← czyli funkcję zwracającą inta, a nie zwraca inta, tylko próbujesz (i jeszcze Ci to nie wyszło do końca, to będzie kolejna rzecz, jaką musisz poprawić) zwrócić structa.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1