Dzisiaj obejrzałem filmik na tvgry pt. "Dlaczego gry nie chcą wyglądać jak Crysis".
Było m.in. co nieco o cry engine, ale biorąc pod uwagę możliwości forumowiczów, chciałbym się dowiedzieć czy jest rzeczywiście taki trudny do ogarnięcia i jakie w nim są elementy, które sprawiają, że wydaje się trudny bądź zwyczajnie upierdliwy.
I chciałbym jednocześnie spytać się czym się różnią jeśli chodzi o tworzenie gier silniki gry takie jak wspomniany Cry Engine, Unreal Engine czy Unity. NIe chodzi mi oczywiście o standardowe, unity to c# a pozostałe to c++. Chodzi mi to co np. lepiej się robi w jednym, albo co jest wyjątkowo irytujące w innym.
No i do tego czym się różni silnik gry od API takiego jak Opengl, directx czy chociażby vulkan?
Bo np. zastanawiam się dlaczego chociażby w grze takiej jak Detroit Become Human na PS4 użyto autorskiego silnika opartego (przynajmniej wg polskiej wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Detroit:_Become_Human ) na opengl. Czy jak się tworzy coś większego i droższego to opłaty licencyjne za np. takiego unreal engine rosną?
Dlaczego czasem lepiej jest stworzyć własny silnik bazując na api, a w innych przypadkach lepiej jest użyć gotowego silnika.