[c++] Programowanie sieciowe - jaka biblioteka

0

Witam, chciałbym zrobić prostą grę - warcaby z możliwością gry przez internet. Zrobienie samej gry nie stanowi dla mnie większego problemu, jednak nie wiem kompletnie od czego zacząć jeśli chodzi o moduł sieciowy. Czytam o asio ze strony http://think-async.com/Asio ale jakoś strasznie opornie mi to idzie. Może sprecyzuje swoje cele. Chcę napisać grę w C++/SDL - warcaby. Rozgrywka ma być prowadzona przez internet. Problem w tym, że kompletnie nie wiem jak postawić serwer który obsługiwałby graczy, tj. łączył ich ze sobą, i jak zaprojektować moduł sieciowy w samej grze. Mam taki pomysł żeby między graczami wymieniać tylko tablicę reprezentującą planszę i na jej podstawie tworzyć reprezentację graficzną dla obu graczy. Czy do czegoś takiego koniecznie potrzebuję asio czy może jest coś prostszego. Bardzo proszę o podpowiedzi osoby które już bawiły się w tego typu rzeczy.

0

Może po surowych socketach pojedziesz?

0

A możesz trochę bardziej szczegółowo bo jeśli chodzi o programowanie sieciowe to jestem kompletnie zielony. Oprócz efektywności (czyt. żeby działało) nie bez znaczenia jest to, żeby ewentualne narzędzie było w marę proste do zastosowania bo mój obecny poziom jeśli chodzi o programowanie sieciowe jest zerowy ;)

0

Heh... ok dzięki ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1