Mam kilka rzeczy w głowie które mnie nurtują odnośnie płatnych aplikacji w Google Play.
Powiedzmy, że umieszczam aplikację w Google Play za którą chcę 10 zł.
Ktoś kupuje tą aplikację i zaczyna z niej korzystać. Czyli jeżeli coś mu tam nie będzie działać to zmuszony jestem mu to naprawić.
Powiedzmy, że odkąd ktoś kupił aplikacje minęły rok temu. Świat poszedł do przodu itp. A ktoś chce dalej korzystać z tej aplikacji. No ale okazuje się że ona już nie działa na nowych urządzeniach. Co wtedy? Czy ja mam dalej jakieś zobowiązania wobec tego klienta?
Druga sytuacja. Ta sama aplikacja, po x czasu przestaje przynosić korzyści. Decyduje, że zawieszam działalność i żeby się tym nie interesować chcę usunąć tą aplikacje ze sklepu.
Klient natomiast który kupił tą aplikacje x czasu temu chce z niej dalej korzystać. Wyszukuje w sklepie ale już jej tam nie ma, bo ją usunąłem. Co w takim przypadku?
W sensie jak to wygląda prawnie, czy ktoś taki może domagać się zwrotu kosztów albo coś?
Jeszcze pytanie odnośnie modelu sprzedażowego opartego o subskrypcje w Google Play. W przypadku mojej aplikacji nad którą pracuję chciałbym skorzystać z modelu subskrypcji. Czyli ktoś kto kupi ode mnie ten produkt to będzie mógł korzystać z niego przez rok.
No i tutaj znowu nasuwa mi się pytanie. Powiedzmy, że z jakiegoś powodu chcę wycofać aplikacje ze sklepu. No ale ludzie którzy ją kupili powinni mieć do niej dostęp. Czy da się jakoś wyłączyć w takim przypadku opcje dalszej sprzedaży, a żeby była dostępna tylko dla tych co ją już kupili? I kolejne pytanie, wiem, że można anulować subskrypcje klientom (bo jest ona automatyczna, czyli sama się odnawia) ale natknąłem się na zapis, że jest jakaś limitowana liczba anulowań subskrypcji przez developera. Co w takim przypadku trzeba zrobić jeżeli zdecydowałem, że wycofuje produkt z runku a mam aktywnych subskrybentów i nie chce zeby im odnowiło subskrypcje na kolejny rok?
Ktoś zna odpowiedzi na moje dziwne pytania?