WhiteLightning

@LukeJL: zrob na darmowych assetach najpierw albo placeholderach i daj ludziom prototyp do ogrania. Jak mechanika sie nie spodoba, stracisz tylko czas. No chyba ze chcesz sie uczyc Blendera.

LukeJL

@WhiteLightning Nom, w sumie dobry pomysł, dać ludziom coś do grania już w fazie prototypu, jakiś testowy level, który by nie byłby zbyt ambitny technicznie czy fabularnie, ale ludzie mogliby na nim przetestować mechanikę, sam sposób rozgrywki.

Co do Blendera, to ja już od jakiegoś czasu chcę się nauczyć postacie robić, więc akurat to będzie fun :)

several

Jeżeli gra nie będzie grywalna na prostych modelach, nie będzie też grywalna na docelowych ;)

czysteskarpety

trochę późno, bo niebawem wychodzi Resident Evil 2 remaster, ale zobaczymy :)

cs

@LukeJL: Akcja będzie się rozgrywała na uniwersytecie, a może coś bardziej oryginalnego np. seminarium, albo choć politechnika? ;)

Hispano-Suiza

Daj zadania z C++ - w nawiazaniu do jednego wpisu na mikro :-)

jarekr000000

Dawaj zadanka z analizy funkcjonalnej. Tak żeby każdy miał szansę, a nie tylko c/c++. Np.gwiazdka słaba zbieżność

nohtyp

Szkoła? Hmm.. przykładowa fabuła. Jeden z uczniów zostawił bombę w szkole. Nikt nie wie gdzie, i w ogóle jest za mało czasu by wzywać pomoc. Gracz wciela się w ucznia i musi rozgryźć gdzie ta bomba jest, oczywiście musi też odnaleźć instrukcje powie jak bombę rozbroić. Gra mogłaby mieć elementy zręcznościówki + czas odmierzający wybuch bomby. Gracz mógłby też mieć kontakt z dzieciakiem adhd, która bombe zostawił i musi z nim walczyć, czy robić jakieś rzeczy by ten zdradził mu wskazówkę albo dał trochę czasu.

gk1982

Przykładowa fabuła: Koleżanka dostała miesiączki, a nie ma podpasek/tamponów, ma plamę na spodniach i gdzieś uciekła (łazienka damska), musisz znaleźć dla niej tampony, majtki i spodnie na zmianę. 1. Znajdź koleżankę 2. Pożycz dla niej tampony od innej koleżanki tak żeby nie domyśliła się dla kogo i po co 3. odnalezienie majtek (opcjonalnie) 4. ukradnij spodnie/sukienkę z szatni 5. Jak pomożesz koleżance będziesz miał od niej bonusy (da ci swoją bułkę, pomoże na egzaminie, rozpowie że jesteś fajny).

Spine

Do pomysłu @gk1982 (serio taki stary, a takie ma fantazje :D ? ) potrzeba naprawdę dobrej grafiki, wątpię, żeby bez większego zaangażowania się udało...

Jeśli chodzi o typ gry, to zamiast pisać:
trzeba będzie rozwiązywać różne zagadki. Taki trochę RPG, trochę skradajka, trochę symulator życia.,
można krócej: rozbudowany escape room ;)

Co jest aktualnie na topie, bo ostatnio w mediach było głośno o dziewczynach, które przegrały fizycznego (nie wirtualnego i nie planszówkowego) escape rooma...

Powodzenia z projektem!

tdudzik

@LukeJL: open source będzie? :)

LukeJL

@tdudzik Całość pewnie nie, ale myślę, że pewne rzeczy przy okazji mogę potem powrzucać jako open source. Np. wczoraj robiłem funkcję pomocniczą, która mając na wejściu listę pokoi (każdy pokój ma x, y, width, height) robi z tego automatycznie ściany (wcześniej każdy pokój miał swoją ścianę, ale potem uznałem, że lepiej, żeby się nie dublowało i żeby kilka pokoi miało swoją wspólną ścianę. Jednak musiałem to jakoś wyliczyć). I to jest niezależne od grafiki, nawet testy do tego dorobiłem (bo patrzę jakie dane mam na wejściu, a jakie na wyjściu, w przypadku samej rozgrywki już ciężko będzie cokolwiek przetestować z automatu pewnie). Kto wie, czy nie rozwinie się to potem w jakiś głębszy mechanizm zapisu/odczytu levelów.

Spine

Jeśli chodzi o testy, to w Unity (jak sama nazwa wskazuje :D ), można pisać testy gameplayu :)

https://docs.unity3d.com/Manual/testing-editortestsrunner.html

Warto zobaczyć jakieś filmiki na YouTube o tym, chociażby żeby sprawdzić jakie rzeczy się testuje automatycznie w grach, w real time ;)

tdudzik

@LukeJL a masz jakieś ciekawe źródła na temat wpływu GC na płynność gry? W zasadzie chodzi mi o cokolwiek z tym powiązane, zarówno jeżeli o backend jak i frontend.

LukeJL

@tdudzik nie mam żadnych ciekawych źródeł, ale mogę (i pewnie powinienem) zwrócić na to uwagę podczas developerki. Może do czegoś dojdę ciekawego - póki co wiem choćby, że żeby nie tworzyć nowych obiektów ciągle i nie dawać ich do GC można wykorzystywać te same obiekty ponownie (i usuwając obiekt z planszy, nie usuwać go całkowicie tylko zwracać do puli obiektów), ale na ile to ma wpływ na wydajność czy GC, to juz trzeba by sprawdzić.

Constantic

Tak a propos przestrzeni i threejs. Kiedys tez sie troche tym bawilem przy okazji pewnego projektu. Blender to sluszny kierunek bo z jego pomoca mozna zrobic cos takiego i w banalny sposob wstawic na strone : https://bitbucket.org/paneric/galleryingrey/src/master/

LukeJL

@Constantic nom, trochę się bawiłem już Blenderem i pewnie coś takiego jeszcze mógłbym zamodelować. Ale postacie to inna bajka. Coś czuję, e dużo nauki mnie z tym czeka.

Constantic

Przestrzen i postacie to jest jeszcze cos do przejscia, ale w pewnym momencie napotykasz na mur w postaci koniecznosci tworzenia wlasnych shaderow. Na ten temat w owym czasie bylo co prawda kilka zrodel ale nic konkretnego co mozna by bylo wykorzystac w praktyce w polaczeniu z threejs. Szkoda tez ze tak malo robi sie interfejsow 3D dla stronek :(

LukeJL

@Constantic technologie VR zdobywają coraz większą popularność, kto wie czy w niedalekiej przyszłości te nowe strony internetowe nie będą już robione głównie w 3D, i ludzie będą oglądać strony w okularach. Z drugiej strony od dawna się robi rzeczy do VR (ja pamiętam, że czytałem o tym już w latach 90, ale podobno jeszcze wcześniej to było) i nic z tego i tak nie wychodzi, z jakiegoś powodu nie przyjęło się to jeszcze na wielką skalę.

Spine

VR jest niewygodne, wymaga dodatkowych urządzeń, które trzeba zasilać, założyć na siebie itp...
Nawet fajnie, od święta na telefonie ogląda się filmy 360, ale bez okularów/cardboardów.

Ogólnie do grania człowiek chciałby wygodnie usiąść, albo nawet się położyć i jedyne ruchy wykonywać palcami, przy czym obecne technologie się idealnie sprawdzają.
Klawiatura, myszka, pad, tablet...

jarekr000000

@Spine to ja się nie zgadzam. Najlepiej mi się gra jak mogę się rozbijać po całym pokoju. Dlatego wole HTC Vive od Oculusa. Dopiero w VR są naprawdę fajne gry (poza stars!, które nie będzie raczej w VR). Ale co do zakładania tony sprzętu to prawda.

Spine

@jarekr000000: w moim komentarzu chciałem uchwycić powód dla którego VR nie będzie aż takie powszechne. Ludzkie zachowania/ludzką naturę. Pewnie... jak człowiek znajdzie chwilę na konkretnie zaplanowaną czynność, to sobie założy ten sprzęt, odpali ulubione media (grę/film) i się będzie dobrze bawić. Jednak moim zdaniem bez VR łatwiej o spontaniczne uruchomienie gry przez użytkownika. Leżysz w łóżku, masz w ręce telefon, patrzysz sobie na ikonki na pulpicie i wybierasz grę, która najbardziej Ci odpowiada, gra się włącza i od razu grasz. Bez zakładania na siebie sprzętu, bez wykonywania ruchów głową... Podobnie przeglądarka internetowa. Jest blisko człowieka. Korzystasz z facebooka i jedno kliknięcie dzieli Cię od odpalenia jakiejś gierki - niekoniecznie z facebooka może być np. Kongregate. W końcu przeglądarka już odpalona ;)

WhiteLightning

Na razie sporym minusem VRa jest cos na wzor choroby morskiej. Co ciekawe jak zeglowalem po morzu to jestem w miare odporny na chrobe morska, ale przy VR robilo mi sie niedobrze. Co zabawne dostawalem tez choroby morskiej jak gralem w Wolfensteina 3D (tego starego dosowego, albo Shadowcastera). Ktos mial podobnie?